Ga naar inhoud


Welke PVR is beter?


Gast Sioux

Aanbevolen berichten

Via KPN kun je een Topfield of Samsung PVR kopen. Welke is beter? Ik heb nu de de Samsung en die bevalt prima. Het enige probleem wat ik heb, is het niet goed krijgen van het beeldformaat i.c.m. mijn JVC Breedbeeld. Ik vroeg me of hoe de ervaringen zijn met de Topfield? Heeft deze bijvoorbeeld ook dezelfde KPN menustructuur zoals de Samsung tuners dit hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, ze hebben niet dezelfde menustructuur als de Samsung. Voorheen had ik een Samsung en nu een TopfieldPVR. De menustructuur is volkomen gelijk aan de Topfield 5000PVR, die ik ook in mijn bezit heb.

Helaas werkt de afstandbediening ook op beide apparaten. Met het beeldformaat heb ik geen echte problemen op mijn Samsung LCD. Echter, automatisch overschakelen doen de tegenwoordige TV's blijkbaar alleen als er gebruik wordt gemaakt van het antennesignaal en niet via de scart.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een JVC breedbeeld en een Samsung PVR, maar breedbeeld heeft (haast) geen problemen.

Samsung staat op 16/9, JVC staat op auto en dat geeft bijna nooit problemen.

Een heel enkele keer moet ik met een speelfim handmarig 16/9 met ondertitels instellen.

Een Samsung verdient in mijn ogen de voorkeur, want Topfield geeft nogal eens problemen als je een wat oudere opname wil bekijken.

Die zijn als de key is veranderd niet meer te kijken, of je moet na een opneme meteen een kopie van de opname maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Topfield en heb ook helemaal geen problemen met dat ding. Mensen hebben wel eens problemen met dat een opnamen niet meer te kijken is na een maand ofzo. Maar ja, daar kan je makkelijk omheen komen dus ik vind dat eigenlijk niet zo'n probleem. Wel jammer dat er geen USB of ethernet op zit (aansluitingen zijn er wel....dus als je goed kan solderen)...maar weet niet of dat wel op de Samsung zit (denk het niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukmaster

Heb je ervaring met het solderen van usb/rs232 poort op de topfield/

zo ja graag een eenvoudige handleiding met indien mogelijk schema's/foto's van dit geknutsel, en dan de hamvraag waar is de software om de topfield te reprogrammeren.

heb zelf de topfield pvr5300 van kpn, zou hem graag unlocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanderer,

Ik heb gelezen dat er in September een update voor de KPN/Topfield komt. Ik hoop dat hij dan ook wordt unlocked, zodat je er ook alles mee kan ontvangen. Dus nog even wachten of gaan solderen. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb je ervaring met het solderen van usb/rs232 poort op de topfield


Nee, maar volgens mij moet het dus wel kunnen omdat als je 'm openschroeft (LET OP, GARANTIE VERVALT!!) dan zie je gewoon de printplaat zitten. Ik ben zelf ook wel eens opzoek geweest of iemand al heeft zitten solderen, maar niets kunnen vinden. Wel vond ik een stukje van iemand die een USB port op een Topfield 4000PVR gesoldeerd heeft: http://www.haenlein-software.de/download/USB_in_TF4000.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Citaat:
@Pukmaster
Heb je ervaring met het solderen van usb/rs232 poort op de topfield/
zo ja graag een eenvoudige handleiding met indien mogelijk schema's/foto's van dit geknutsel, en dan de hamvraag waar is de software om de topfield te reprogrammeren.
heb zelf de topfield pvr5300 van kpn, zou hem graag unlocken.

Heeft er iemand dit al eens gedaan. Ik heb 2 Topfields die ik in Frankrijk wil gebruiken. Dus als iemand het kan, evt tegen vergoeding!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...