Ga naar inhoud


TV's met ingebouwd DVB-T tuner


Gast Sioux

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met TV's die een ingebouwde DVB-T tuner hebben? Ik weet dat Philips en Technisat dergelijke tv's leveren. Lijkt mij handig, echter weet ik niet of ze goed werken. En hoe zit met het toekomstige MPEG4? Stel je hebt een tv met ingebouwde tuner die nu MPEG2 ondersteunt. Kan deze dan software matig naar MPEG4 worden geupgrade of is je tuner dan niet meer bruikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een Loewe met DVB-T/C tuner en beiden werken perfect! Het is zowiezo prettiger om met je eigen AB te werken en ook heb je geen last van zo'n aparte kast.

 

Mpeg 2/4 weet ik niet maar (in elk geval bij Loewe) meestal is de software aanpasbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een Loewe met DVB-T/C tuner en beiden werken perfect! Het is zowiezo prettiger om met je eigen AB te werken en ook heb je geen last van zo'n aparte kast.

Mpeg 2/4 weet ik niet maar (in elk geval bij Loewe) meestal is de software aanpasbaar.


Heb je een model nummer voor me?
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Heb je een model nummer voor me? "

 

Ik heb een Concept L32 maar ik dacht dat (haast) alle modellen met DVB-T/C tuner geleverd worden. Wel opletten (ook bij andere merken) of er wel een slot is voor Conaxkaarten anders heb je er nog niets aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Humax lcd tv met een DVB T twin receiver + een analoge receiver en een harde schijf van 40 gig. Werkt perfect goede ontvangst hier in zuid-limburg van de duitse zenders en de vlaamse, wacht nog op KPN is namelijk ook voorzien van een cam dus ik ben er helemaal klaar voor.De Conax module heb ik al nu het kaartje nog en een signaal van KPN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal goed. Het enige waar ik nog over twijfel is dat alle TVs met ingebouwde tuner MPEG2 ondersteunen. Op den duur komt MPEG4. Hoe zou je dit kunnen upgraden of moet je een nieuwe tv kopen/externe tuner gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar Technisat een email gestuurd hoe dat zit met MPEG2/MPEG4. Dus als MPEG4 op den duur uitkomt of je dan een upgrade kunt doen ofzo. Dit antwoord kreeg ik:

 

thank you very much for your e-mail.

 

Certainly the change to MPEG 4 is just an announcement, so the date is not yet fixed as all people beside you have also MPEG2 Tuner.

 

Anyway you will find find today in the market already moduls which allow the update of an mpeg 2 receiver to mpeg 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...