Ga naar inhoud

monitor krijgt geen signaal nadat de pc standby stond

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik de pc standby zet schakelt de monitor niet meer in als ik de pc weer aanzet.

wat kan het probleem zijn

Geplaatst:

heb dat ook gehad met een duur dell workstation..

enkel grafische kaart laten vervangen door dell bracht de oplossing

kan ook bij andere merken het zelfde geval wezen..

misschien eens een grafische kaart lenen van iemand en tijdelijk uitwisselen OF HET dat is.

cheers

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:
Citaat:
en als je reboot doet ie het wel ?

merDe

ja dan doet hij het wel weer goed
Geplaatst:

laat je Windows het energiebeheer regelen of doet een extern programmaatje dat ? (zie je vaak bij merk PC's alla HP en Dell zoals Tonskidutch al aangaf)

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
laat je Windows het energiebeheer regelen of doet een extern programmaatje dat ? (zie je vaak bij merk PC's alla HP en Dell zoals Tonskidutch al aangaf)

merDe

HP doet dat al jaren niet meer en Dell ook niet, misschien op oude pc´s nog wel maar op de nieuwe absoluut niet.

Verders riekt het naar gewoon niet goed in slot stekende gfx kaart of een kapotte, maar verdenk eerste, zoniet is dat deel mainboard kapot. Kun je er altijd nog kaart in steken, maar voor mij is zo´n mainboard al geschiedenis en gaat per direct in de vuilnis.

Dus simpel even checken of er een externe gfx kaart in zit en die weer eens aandrukken, door warmte komen er vaak zat componenten los hoe vaak heb ik niet hier in dit warme land mensen geholpen door simpelweg chipjes en kaartjes aan te drukken, nu doet ik dat niet meer maar het feit blijft.
Geplaatst:

Dit klinkt in mijn oren meer als een driver die niet goed ACPI compliant is. Met andere woorden probeer eens de laatste driver(s) van het net te halen en te installeren.....

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Citaat:
Dit klinkt in mijn oren meer als een driver die niet goed ACPI compliant is. Met andere woorden probeer eens de laatste driver(s) van het net te halen en te installeren.....

Big fellow

Hoe kan een driver nu geladen zijn als de pc net aangezet wordt??????, daar moet eerst windows voor starten. Als je geen bios scherm ziet en de zaak blijft zwart moet je toch echt aan hardware denken.

En hij zegt als hij hem weer aanzet de monitor niet start, wat gebeurd er als een pc tijdje aanstaat tja die wordt warm, ik blijft denken aan het albekende euvel kaart niet goed in slot. Koud gestart maakt het net genoeg kontakt uit en weer aan is kontakt weg en dus geen beeld omdat zodra je pc uitzet de warmte snel wegvalt en de zaak krimpt en dan koelt de gfx sneller af dan het mainboard en zit de gfx er dus losjes in. En wat kan het voor kwaad je kaartjes eens flink aan te drukken, vaak voorkom je hoop kosten want in het reparatie center doen ze eerst alles aandrukken en vaak is het dan al klaar en jij menige euro´s kwijt.
Geplaatst:
Citaat:
Hoe kan een driver nu geladen zijn als de pc net aangezet wordt??????, daar moet eerst windows voor starten. Als je geen bios scherm ziet en de zaak blijft zwart moet je toch echt aan hardware denken.

OK, dan krijgen we nu een discussie wat "Standby" betekend.... Je kan je PC laten standby zetten vanuit windows. Dan gaat de PC naar een energiezuinigere mode toe, en laat dan alleen het geheugen deel werken zodat je werk niet verloren gaat. Je kan ook naar hibernate gaan welke een dump van je geheugen op de harddisk maakt en dan de PC volledig uitzet. Op die manier kan je zonder al te lang te wachten verder gaan met waar je gebleven was.....
Dus dan maakt het wel degelijk uit wat de driver doet als hij uit standby wordt gehaald. Want een ACPI compliant driver zal dan de kaart opnieuw initialiseren, maar als de driver niet goed is geschreven gebeurt dat niet. Als het niet gebeurt dan heb je een grote kans dat het niet (goed) werkt....

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen