Ga naar inhoud

Triax 78 met 4 sats...zijn er nog meer uitbreidingsmogelijkheden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik heb nu een Triax 78 cm sat met een multifeed houder voor 4 LNB's. Ik heb daarnaast 2 4x1 switch-en hangen voor de twin tuner. Ik heb de LNB's gericht op Sirius 2/3, Hotbird, Astra 1 en Astra 2/Eurobird 1.

Denken jullie dat er voor deze vaste opstelling nog meer mogelijkheden zijn voor bv Astra 3 o.i.d?

Alvast bedankt voor jullie input en tips!

Grt,

Jack

Geplaatst:

Astra 3 ja dat kan moet tussen de astra 1 en astra 2 maar als het past hangt van je lnb`s af

groetjes roel

Geplaatst:

Jack, kan je ook aangeven hoe goed de huidige ontvangst op die vier satellieten is? Hoe lang je nog signaal blijft houden bij hevige regenval?

Ik zit ook te overwegen of deze schotel wat voor me is, icm met zo'n disecq-schakelaar.

Ook omdat de prijs iets beter is als bijvoorbeeld de Wave frontier, en ik ook die Multytenne vooral door zijn gebrek van uitbreidingsmogelijkheden niet iets voor mij is. (geen mogelijkheid om meerdere uitgang-LNB's te gebruiken).

Geplaatst:

Hoi Koppie 1,

De ontvangst is redelijk. Astra 1 is het sterks qua signaal. Komt op ongeveer 75%. Dit is voor mij ook de belangrijkste satelliet. Astra 2 en Eurobird zijn ook scherp. Minder scherp zijn de Hotbird(59%) en de Sirius(53%). Maar ik kan wel alle transponders ontvangen.

Bij hevige regenval vallen er alleen enkele transponders uit van de Sirius satelliet. Maar dit zijn voornamelijk Russische en Oostblok zenders. Daar kijk ik niet veel naar ; O )

Groet,

Jack

Geplaatst:

Misschien zou je feeds kunnen kijken op 10 en 16 graden... Zit alleen erg dichtbij de Hotbird, dus zou misschien alleen lukken met een zeer kleine lnb.

Erg interessant 4 lnb's op een Triax 78, zou je ook eens wat foto's kunnen plaatsen van de schotel en de lnb's ?

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen