Ga naar inhoud


wat is : Dynamic DNS


sat_swat

Aanbevolen berichten

Citaat:
Op de dyndns.com wordt trouwens wel dergelijk de termen gebruikt waarvan jij beweert dat ze onjuist zijn.

 

Ja, dat verbaast mij ook niet. Lees even mee.

 

Klik bij de homepage van DynDNS bij Services op Dynamic DNS.

 

En wat lezen we dan in de tweede alinea op die pagina? ?

 

 

Citaat:
The Dynamic DNS service is ideal for a home website, file server, or just to keep a pointer back to your home PC so you can access those important documents while you're at work. Using one of the available third-party update clients you can keep your hostname always pointing to your IP address, no matter how often your ISP changes it. No more fumbling to find that piece of paper where you wrote down your IP address, or e-mailing all your friends every time it changes. Just tell them to visit yourname.dyndns.org instead!

 

En wat is zo'n third-party update client? Een stukje software dat automatisch het IP adres bij DynDNS bijwerkt met behulp van het DDNS protocol. Precies wat ik de hele tijd beweer.

 

Je kunt op hun web site tientallen links naar dergelijk stukjes software vinden, en ook beschrijvingen hoe je zelf zo'n programmaatje kunt schrijven.

 

En ja, je kunt het adres ook met de hand aanpassen, maar dat is dan niet meer dynamisch maar handmatig. Ik begrijp echt niet waarom dat zo moeilijk te bevatten is.

 

Overigens kan een IP adres ook tussentijds door je provider gewijzigd worden zonder dat je dat in de gaten hebt. Dat beschrijft DynDNS ook. Als je dan alleen maar handmatige aanpasingen gebruikt, dan is je systeem niet meer bereikbaar als dat gebeurt. Bij dynamische DNS (met bijv. zo'n third party client) zal het adres direct automatisch aangepast worden. Heel dynamisch dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ben onlangs verhuisd, ff ingelogt op DynDNS, en hij vond aotomatisch mijn nieuwe IP-adres. Heb zelf echter een Static dns account.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...