Ga naar inhoud

error verify failed at adress 0000h

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoe kan ik dit probleem voorkomen heb een JDM programmer en een smd kaart en gebruik icprog<P>------------------<BR>

Geplaatst:

een ding is zeker, je doet wat fout. Als je de JDM laat proggen zonder kaart, dan krijg je deze melding ook. kijk eens of de kaart met de contacten naar onder zit? Zorg dat oscilator op xt staat en bij fuses niks aan vinken. zorg tevens dat je de juiste IC hebt geselecteerd<P>suc6 MJ<P>------------------<BR>

Geplaatst:

nop heb ik geprobeerd ik blijf die stomme foutmelding krijgen <BR>zou het kunnen dat de smd kaart zelf kapot is de eeprom kan i zonder problemen programeren hhhet is juist de pic die de foutmelding geeft<P>------------------<BR>

Geplaatst:

ik heb ook zo'n melding gehad bij een smd-wafer en doorsolderen van de wafer hielp.<P><P>------------------<BR>Groeten, Belec

Geplaatst:

Hoi Ace,<BR>Gebruik voor de pic Icprog 09 en voor de eeprom Picard 2.1 Dit werkt goed.<BR>Wanneer de programmer door pc gevoed wordt, zorg er dan voor dat de spanning op je programmer minimaal 9 volt is. Anders is de spannig te laag om te proggen en lukt het gewoonweg niet. Ik heb zelf de 10k weerstand vervangen voor 100 Ohm bij de JDM programmer.<BR>Maar pas op, ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde schema gebruikt. probeer het anders eens op een andere pc. De spanning uit je compoort veschilt per pc.<BR>Suc6<P>Bocky Wocky<P>------------------<BR>

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Geplaatst:

Ace, gebruik je niet toevallig een vp2 programmer?<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hetzelfde probleem gehad. oplossing bij mij was om bij ICprog bij de Hardware settings onder communication geen van de opties aan te vinken.<P>------------------<BR>Mojo

Geplaatst:

ACE,<P>ik heb dit probleem ook gehad met bepaalde *.hex files bij mij was de oplossing:<P>eerst erase all over de pic halen. voor de pic te schrijven. <P>gr. <P>------------------<BR>

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook gehad.<BR>diverse malen ge-erased en opnieuw steeds dezelfde fout.<BR>Nieuw kaartje genomen alles ok.<BR>Lijkt erop dat het memory kaduuk is.<BR>als ik een SdRam test in mijn Pc doe heb ik het ook (256Mb SDram waarvan er ergens een bitje niet goed zit).<BR>Dus ik weet bijna wel zeker dat je kaartje defect moet zijn. <P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ace, als je de mogelijkheid hebt moet je nog eens een ander kaartje proberen te proggen.<BR>Het is moeilijk van deze afstand er iets van te zeggen.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Zal ik doe ik had dit al gedacht dat het gewoon aan het kaartje ligt anders zou het alang moeten gaan waarschijnlijk een productie fout <P>Bedankt <P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hoi <P>Kijk eens of je niet toevallig een andere RS-232 kabel hebt liggen meestal ligt het daaraan. een afgeschermde kabel is op dit moment de betere voor de JDM kosten +/- 9,95<P>Groetjes <BR>Avalon<P>------------------<BR>

Geplaatst:

jullie mogen mij die vermeende kapotte kaartjes wel opsturen<BR>want ze gaan niet zomaar stuk<BR>de jdm is niet altijd een betrouwbare programmer en het heeft inderdaad vaak met het type compoort te maken heeft de vp2 ook wel eens last van het zijn tenslotte ook allemaal maar lowcost dingen wat kun je daar van verwachten en bij de een werkt het wel en bij de ander niet en een probleem is ook dat sommige mensen eigenlijk niet eens met hun computer om kunnen gaan en dan wel een kaartje willen proggen dat strookt niet<BR>ik ben ook niet een alles weter en daarom hebben we gelukkig het board maar als je niet weet hoe je met windows omgaat word het wel erg lastig wat je kunt doen is met die programmer terug gaan en het bewuste kaartje daar proggen kijken of het nog werkt omdat je het daar al eerder hebt gedaan<P><BR>ps dat van windows en die computer is in het algemeen en slaat niet op bepaalde personen dus voelt u niet specifiek aangesproken<BR>als het niet van toepassing is maar wat dit betrefd spreek ik een beetje uit ervaring omdat ik diverse mensen telefonisch heb geholpen <P>------------------<BR><p>[This message has been edited by herbies (edited 08 November 2000).]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.