zapper2001nl Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Hallo, ik heb maar 1 coax van de huiskamer naar de slaapkamer. Ik wil nu op de slaapkamer ook Sat kijken. Kan ik het signaal van de sat splitsen voordat het naar de sat-receiver in de woonkamer gaat, en vervolgens samen met het CAI-kabel signaal via een splitter/combiner over 1 kabel naar boven, en het daar weer splitsen???? oftewel: 1) van de LNB naar een splitser (A-uitgang en B-uitgang) 2) A gaat naar receiver woonkamer, en B gaat samen met de CAI naar een combiner. 3) van de combiner met 1 kabel naar de splitter in de slaapkamer 4) van de splitter in de slaapkamer naar Sat-receiver en CAI. Grtz, René
Gast Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Mischien dat dit technisch wel mogelijk is, maar als je op beide ontvangers op hetzelfde moment TV wil kijken zal dit wel problemen geven denk ik. (tenzij je een Twin-LNB hebt met 2 uitgangen). Het "probleem" is dat de LNB moet schakelen (andere instelling voor bijv. Ketnet/Canvas en Discovery want de ene zit Horizontaal en de andere Vertikaal) dus zou je enkel zonder problemen naar kanalen kunnen kijken op dezelfde transponder en in dezelfde polarizatie. Ik denk ook dat je bij 1 van je ontvangers de LNB-Power supply uit moet zetten om dit goed te laten werken.
fr@ncis Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Citaat: 1) van de LNB naar een splitser (A-uitgang en B-uitgang) 2) A gaat naar receiver woonkamer, en B gaat samen met de CAI naar een combiner. 3) van de combiner met 1 kabel naar de splitter in de slaapkamer 4) van de splitter in de slaapkamer naar Sat-receiver en CAI. Ik zou het zo doen : 1a/ LNB vervangen door een twin LNB 1b/ Uitgang 1 van de LNB naar receiver woonkamer, en uitgang 2 gaat samen met de CAI naar een combiner. 3) van de combiner met 1 kabel naar de splitter in de slaapkamer 4) van de splitter in de slaapkamer naar Sat-receiver en CAI.
Gast Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Bij mij is het als volgt: 1. Van de LNB naar de SAT-receiver. Daar komt ook het CAI signaal binnen, en er is een gecombineerde uitgang. 2. Van de SAT naar een splitter. 3. Van de splitter naar de hoofd TV en naar de slaapkamer TV. Op deze manier kan ik op de slaapkamer niet zappen op de SAT. Maar daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan: de slaapkamer TV staat niet zo vaak aan, en als dat wel zo is, is het vaak om een nachtfilm in bed te kunnen uitkijken - en dan is zappen overbodig. Bovendien zijn de kinderen het huis uit, dus dat probleem speelt bij ons ook niet.
fr@ncis Geplaatst: 8 augustus 2006 Geplaatst: 8 augustus 2006 Is inderdaad een oplossing als je boven en beneden hetzelfde kijkt. maar bij mij zijn de kinderen nog in huis (11, 7 en 2 jaar), en mijn vrouw en ik hebben soms toch wel een verschillende TV-smaak (zij kijkt graag "Days of our lives" en "Bold and beautiful" (moet ik niets van weten) en ik kijk graag Sci-fi (SG-1, Star Trek e.d.m) (en daar moet zij niets van weten) Dus voor mij : apart bedienbare tuners.
zapper2001nl Geplaatst: 8 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2006 Bedankt, ik weet al iets meer. Wat ik vergeten was mee te geven, is dat er een Moteck SG2100 tussen zit. Ik zal me eens gaan verdiepen in splitters/combiners enzo.... Grtz, René
-paul- Geplaatst: 9 augustus 2006 Geplaatst: 9 augustus 2006 zonder twin lnb wordt het inderdaad moeilijk als beide ontvangers aanstaan. Ik heb wat jij een "combiner" noemt in duitsland gekocht, heet daar anders, maar het werkt perfect. Als splitter heb ik een contactdoos (ook in duitsland gekocht) die 3 aansluitingen heeft: cai tv , cai radio & cai sat. een ander idee, als je geen tweede kabel voor de twin lnb, kunt trekken, is een modulator kopen. IK heb een stereo modulator gekocht waar het satelliet-signaal overal in huis te zien is. DIt in combinatie met een een extender voor de AB. Nadeel bij deze installatie is dat je maar 1 sat-zender tegelijk kunt zien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen