Ga naar inhoud


KNC Station one DVB-C icm Casema , werkt dit ?


ceesmf

Aanbevolen berichten


Ja, bovenataande combinatie schijnt te werken voor de Irdeto 2 kabelbedrijven waartoe ook Casema behoort (heb zelf geen ervaring met deze kaart). Je hebt dan ook de CineView CI module van KNC One nodig om de Conditional Access Module (CAM) in te stoppen. De benodigde CAM is de AlphaCrypt Classic met firmware versie 3.05 of hoger. Houd er wel rekening mee dat dit soort DVB-C kaarten minder eenvoudig in het gebruik zijn dan de standaard analoge TV kaarten. Ook wordt de AlphaCrypt niet ondersteund of geaccepteerd door de Irdeto 2 kabelbedrijven. De mogelijkheid bestaat dus dat er een dag komt dat één en ander niet langer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met die kaart, hij werkt niet goed in een Asus A8N SLI series moederbord, als je die hebt moet je heel DVB-C maar vergeten want die plank is gewoon brak.

 

Als je wel een goed moederbord hebt werkt ie wel goed, alleen wil het soms wel eens gebeuren dat de driver een BSOD geeft. En soms stopt de video gewoon, maar het kan ook dat het bij jou gewoon goed werkt want problemen komen en gaan bij mij. Waarschijnlijk zou ik met een andere kaart dezelfde problemen hebben. Maar meestal kan ik toch zonder problemen kijken.

 

Onder Linux werkt hij alleen met de nieuwste drivers, dit heb ik helaas nog niet fijn aan de praat.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip, ik heb inderdaad een asus An8-sli (premium) waar een skystar1-ci en een skystar1 goed werken

beide sturen , soms zelf tegelijkertijd, een lnb en motor aan.

Er zijn echter meldingen van opgeblazen mobo's ivm de stroomvoorziening van de PCI bus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich werkte de kaart met de unencrypted kanalen best goed in de A8N. Het meest voorkomende probleem was dat als er een poosje een kanaal opstond, ik niet meer naar een ander kanaal kon zappen, dat bleef dan zwart. Ook was het zo dat als ik Film1 HD had gekeken, ik daarna naar geen enkel ander kanaal meer kon zappen (bleef ook zwart), maar dat was gewoon altijd, zelfs als ik direct na het starten van GlobeTV naar Film1 HD ging en 1sec later naar iets anders, dan lukte dat nooit. Met unencrypted kanalen was dit probleem niet, dus vermoedelijk was er niet genoeg stroom om de CAM aan te sturen.

 

Sinds ik de A8N eruit heb gesmeten en een Asrock 939SLI32 in mijn PC heb gezet zijn al die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, en hij crasht minder vaak. Zelfs Windows of de software niet opnieuw geïnstalleerd: nieuw moederbord en het werkte.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...