KeFJe Geplaatst: 10 augustus 2006 Geplaatst: 10 augustus 2006 Allen , Waarschijnlijk denken jullie nu allemaal weer 'Weer ene die weer stomme vagen stelt' En nu de vraag : Ik ben op zoek naar een goede PVR en ik ben geneigd naar Topfield te gaan , wat is de bedoeling eenvoudig en stabiel opnames kunnen maken en kijken naar andere kanalen via TV vlaanderen, dit moet simpelen intuitief kunnen daar heel het gezin ermee moet kunnen werken. Wat met lipsync? welke is de aan te bevelen setup 5500 met welke cam of gewoon 5000 of de 6000 ? mvg Kevin Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD Dreambox 500s Gemini
vincent1971 Geplaatst: 10 augustus 2006 Geplaatst: 10 augustus 2006 Juist een vraag hebben maar die niet durven stellen is dom. Ik zelf heb een 5000. Bevalt prima in combinatie met een Aston Cam. Nooit gehad dat de 5000 hing tijdens het kijken. Een 5500 heeft een ander display. Zie je naar welk programma kanaal je kijkt. De vraag is of het de meerwaarde waard is. Vind de bediening erg eenvoudig. Erg eenvoudig, intuitief als het ware. Zou zeggen kijk even op even op de offiele topfield site voor een handleiding. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
KeFJe Geplaatst: 10 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2006 Dank Vincent voor je antwoord , is idd stom om geen vraag te stellen. hetgeen ik vooral een beetje schrik voor heb is de lipsync dit is nl echt wel ergerlijk voor mij omdat ik de ondertitteling maar weinig lees. Hetgeen vooral ook belangrijk is de werking op TV vlaanderen... en mijn vrouwke is nogal Fan van heel veel dingen op te nemen en ze is nu verwend met een HD recorder met een goede guideplus epg dus ze is veel gewoon dus moet ik zien dat ik niet achteruit ga met de nieuwe spullen. greetz Kef Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD Dreambox 500s Gemini
vincent1971 Geplaatst: 10 augustus 2006 Geplaatst: 10 augustus 2006 Weet niet precies wat jij bedoelt met lipsync maar de synchronisatie tussen beeld en geluid is gewoon goed. Heb er geen problemen mee gezien. Bedenk wel dat voor een Twin ontvanger zoals de Topfield er 2 coax kabels nodig zijn en ook een Twin lnb. Wellicht een idee om er een extra lnb te plaatsen voor Astra 2. BBC, ITV Reality kan zo ontvangen worden...kleine meerprijs, hoop plezier. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
bigtwin Geplaatst: 10 augustus 2006 Geplaatst: 10 augustus 2006 Ik heb met de Aston (toen nog de 1.3) wel eens problemen gehad. Beeld en geluid liepen niet gelijk. Een keer zender omhoog en weer terug was voldoende om dat op te lossen. Gebeurde ook niet vaak. Kan ook nog aan de software van toen gelegen hebben. Die Aston 1.3 doet het toch al niet meer, dus dat probleem komt niet meer voor. Ik heb nu de Xcam, die niet meer veel "extra's" biedt, maar wel al meer dan een jaar echt goed functioneert. Verder vind ik de Topfield 5000pvr een prettig apparaat. Ik zou alleen nog een andere kopen als de Dreambox met de nieuwe 8000 uitkomt, maar dan moet je wel van hobby-en houden en Linux kennen... Maar dan kan die ontvanger wel héél veel... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen