Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Strong 8100 met originele software V22 van een kennis. Deze ontvanger draait soms een hele tijd OK (dagen), opeens valt het beeld en display uit en doet de ontvanger niets meer. Bij het uit/aan schakelen hoor je wel een 'klik', maar het beeld en display blijven zwart. Als de ontvanger een tijd spanningsloos is geweest en je sluit die weer aan, werkt het weer een tijdje. Kan met de zoekmachine niet hetzelfde probleem als bovenstaande vinden, maar lees hier en daar wel over defecte condensator/zenderdiode/kristal. Heeft iemand informatie over dit probleem?

Bij voorbaat dank.

Sat2me

Geplaatst:

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het de voeding is daar deze mischien te warm wordt.

Maar om dit probleem te isoleren zou je kunnen overwegen om de decoder eens buiten een kast met de deksel eraf en dan te kijken wat hij doet naar een paar dagen als hij niet meer uitvalt is het dus een warmte probleem en dit zit volgens mij meestal bij een condensator maar welke is lastig te zeggen uiteraard.

Geplaatst:

Bedankt, zou heel best kunnen. Heb de ontvanger ook een maand lang bij de technische dienst gehad, constateren daar geen fouten, maar daar staat de ontvanger op tafel, dus niet opgesloten in een kast. Ga testen en zal de constatering hier nog onder plaatsen.

Heeft iemand anders nog ervaringen met bovenstaand probleem, dan hoor ik het graag.

Sat2me

Geplaatst:

dit klinkt als een los eiland in de voedingsprint.

haal deze er eens uit en bekijk hemmet een loep.

pas wel op voor de grote elco als je deze aan raakt doet het ff pijn.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb afgelopen weken zitten testen met deksel eraf, gaat niet fout, nu ontvanger dag en nacht aan met bovenkant groot gedeelte afgedekt, maar gaat nog niet fout.

Waar bevinden zich cp 052 en cp 051 in de voeding en gaan zijn deze vaak stuk met bovenstaande problemen?

Bij voorbaat dank.

Sat2me

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen