Ga naar inhoud

probleem ontvangst bij enkele zenders, oplossing?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn schotel uitgericht met een satfinder, een triax 78 met monobloc op astra en hotbird. In het midden hotbird.

Nu zie ik op sommige zenders op Astra een ontvangstsignaal van 80 -85 % en andere maar 60 - 50%, en soms valt zelfs het beeld hiervan weg. Vooral de zenders van TV Vlaanderen komen echt moeilijk door (VTM, KANAAL2, VT4, enz...); daardoor syncroniseerd het audio en video signaal niet zoals het moet, in het begin goed maar bij een storing is de spraak trager dan het beeld.

Wie weet een oplossing?

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

je schotel beter uitrichten ??

Ik denk dat je voor Astra/Hotbird ervoor moet zorgen dat je niet recht op Astra of Hotbird richt (maar hier is dat gedaan door de man van de satshop).

Wat hier ook vaak te lezen is is dat je best een slechte transponder neemt op de sat. daarmee uit te richten (dus misschien ff op VTM kijken en de schotel een HEEL klein beetje verdraaien om te zien of het beeld verbeterd ?)

Geplaatst:

Het meeste kijk ik naar de Astra kanalen, is het dan niet beter om Astra in het midden te hangen voor de beste ontvangst hierop?

Geplaatst:

als je dan nog beeld hebt op de enkele Hotbird zenders misschien wel ja.

Maar zoals ik al zei weet ik niet of je echt 1 van de 2 in het midden moet hebben want hier heb ik op :

Astra : 63 %

Hotbird : 72 %

Let wel, dit is wat de "Antenne Setup" van mijn Aston Xena aangeeft bij het instellen van de ontvanger op de juiste satellieten.

Deze installatie is enkele jaren geleden gedaan en ik heb er nog geen problemen mee gehad (op wat defecte hardware zoals kapotte LNB na dan).

Geplaatst:

Nu leest ik werl dat de signaalsterkte obelangrijk is en signaalsterkte belangrijker is, heb net volgende metingen gedaan op mijn dreambox 7000:

BVN (Hotbird 13°) SNR 71% - AGC 52% stabiel signaal en beeld

CANVAS/KETNET (Astra 19.2°) - SNR 52% - AGC 62% varierens signaal en BER gaat ook omhoog van 0 tot 2048 en heb geen beeld

Geplaatst:

Ik heb net men schotel nog even wat beter willen uitrichten mbv de satfinder en het signaal ontvangst, maar kom op canvas echt niet hoger uit dat 64, daarvoor zat ik op 62, en heb veel Bitrate errors. Heb wel beeld nu maar happerd enorm veel.

Geplaatst:

kan je niet proberen om uit te richten terwijl je op de TV kan zien wat er gebeurd (op gebied van beeld). want dat heb ik hier toch regelmatig als beste optie gezien ?

Geplaatst:

Ik heb net nog eens de satfinder eraan gehangen en de ontvanger op een zender gezet die zeer slecht te onvangen is (kanaal2), de satfinder geeft op een schaal van 1 tot 10, 5 aan op de gevoeligste stand, dus ik denk dat hij hem dus wel goed ontvangt. Op mijn ontvanger geeft die +/- 65% signaal aan en over de 1000 bitrate errors en geen beeld.

Geplaatst:

Het fijn afstellen doe je toch beter via de ontvanger. Zelf deed ik dat wel eens via mobiele telefoon en iemand bij de tv.

Je kan dan ook afstellen als je de Astra geselecteerd hebt en zorgen dat je op deze sateliet het sterkste signaal hebt. Probeer ook eens om de LNB iets te draaien of iets naar voren of achteren te schuiven.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:
Citaat:
Schotel staat te ver van de TV af om dat te doen.

Dan moet je dat eerst oplossen.
TV mee nemen naar buiten en prutsen maar.

Zelf doe ik dat met een oude Amiga monitor die composiet in aansluiting heeft.
Scheelt weer een hoop gesleep.
Geplaatst:

Oei, gaat hier niet goed komen met die tv denk ik (en het vrouwtje). Wel heb ik nog een klein tft schermpje waarop ik een draadloze verbinding kan zetten van de ontvanger naar dat tft-tje.

De lnb naar boven of onder schuiven heb ik al gedaan, ook naar voren en achteren heb ik al geprobeert, het naar voren schuiven had wel effect, maar niet genoeg om goed beeld te hebben, op de satfinder ging de pijl toen van 4 naar 5. Ik denk dat ik de schotel niet beter krijg, elke beweging dat ik uitvoer vermindert het signaal op de satfinder (schotel links, recht, boven, onder... LNB draaien, voor en achter).

Geplaatst:

Of leen/koop een draadloze babycam, de beste 75 euro die ik ooit heb besteed, camera op de TV richten en de kleine tv in de hand naar buiten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Nu heb ik eens goed gekeken en denk dat er een boom in de weg staat, kan het zijn dat ik sommige zenders hierdoor niet goed kan ontvangen en andere weer wel op dezelfde satelliet? Gisteren de TV buitengehaald en hoger dan 63% raak ik niet op bepaalde zender en sommige hebben dan weer 85%

De schotel staat net op een boom gericht als ik naar astra 19.2 kijk.

Geplaatst:

Ja een boom is niet lekker voor het signaal, kijk nog eens vanaf de schotel plek en dan '30 graden omhoog kijken'. Anders goed berekenen de afstand tot de boom en de hoogte dan kan er berekend worden of'tie in de weg staat. Bij de meeste bouwmarkten hebben ze ketting zagen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen