Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een vraag over hoe ik 1 besturings systeem kan verwijderen.

Als ik de computer opstart kan ik kiezen uit twee XP home edition.

1 maal op de C-schijf en 1 maal op de D-schijf.

De D-schijf heb ik al geformateert alleen kan ik telkens kiezen uit twee XP editions.

De edition opm de Dschijf werkt niet meer en geeft dat ook aan.

Hoe krijg ik deze edition eraf, wie kan mij helpen?

loewefan

Geplaatst:

je boot.ini bewerken

start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad geavanceerd -> knop "instellingen" onder opstart- en herstelinstellingen -> knop "bewerken" -> de regel weghalen welke verwijst naar de XP-installatie op je D-partitie -> opslaan -> reboot

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb nu de Edition verwijderd,en hij geeft ook aan dat ik kan opstarten via de C-schijf.

Nu is het probleem dat ik met geen enkele manier met het internet kan verbinden,wat ik ook doe.

Voorheen kon ik wel op internet, en de actie via extra-internet opties werkt ook niet.

hoe krijg ik dit weer op gang

mvgr loewefan

Geplaatst:

dat heeft niets met boot.ini te maken.

zijn de drivers voor je netwerkkaart (ADSL/kabelinternet) of modem/ISDN (dial-up) nog wel goed ? is het TCP/IP protocol niet naar de gallemiezen ?

doe es start -> uitvoeren -> sfc /scannow (wel ff de CD-ROM van XP bij de hand houden)

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

zoeken is klaar maar geen reactie dat die wat mist.

Nu ben ik er achter dat ik een paar stuur programma's mis.

SM-buscontroller

multimedia-audio controller

Ethernet controller

PCI Simple Communications controller

Ik zit nu achter mijn eigen PC dus ik kan eventueel iets downlouden en op schijf zetten.

Hoe kom ik erachter welke driver ik moet hebben, moet ik dan de kast openen of kan ik dat ook zo opzoeken in een bepaalde map.

Sorry voor de vele vragen maar ik dacht dat het opnieuw installeren van windows makkelijker was.

loewefan

Geplaatst:

je moet het merk en type weten van de betreffende onderdelen :

SM-buscontroller --> chipset/IDE drivers e.d

multimedia-audio controller --> geluidskaart

Ethernet controller --> netwerkkaart

PCI Simple Communications controller --> modem

heb je losse kaarten in je systeem zitten of zit alles "on-board" (dus op het mainboard). dan volstaat nl. alleen de drivers van het merk/type moederbord.

m.a.w openschroeven maar ....

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

op de printplaat.

de wat recentere PC's hebben nog voor de POST een grafisch scherm met het merk en type, denk aan bijv. alle recente Asus mainboards.

dus als je een plaatje krijgt te zien, meteen nadat je de PC aanvuurt, noteer dan die gegevens en post ze hier, anders de zijplaat eraf en op de PCB sneupen naar merk en type.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

nu heb ik hier een cd-rom van de eigenaar gekregen van 2000 ASOUND SERIES VER.5.0

hier staan op:

ASOUND LINK:PCI SOUND CARD + 56K V.90 MODEM

ASOUND EXPRESS: PCI SOUND CARD

ASOUND GOLD: ISA SOUND CARD

ASOUND LAN: PCI 10/100 Mbps ETHERNET ADAPTER

zouden hier de drivers op kunnen staan en zoja hoe installeer ik die dan want er staan een hoop mappen op met tekst die ik niet snap.

loewefan

Geplaatst:

laat XP naar de drivers zoeken met die CD-ROM in je CD-ROM station

start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad hardware -> apparaatbeheer en dan bij alle apparaten voorzien van een geel uitroepteken naar een nieuw stuurprogramma laten zoeken (per apparaat de eigenschappen raadplegen en dan nieuw stuurprogramma installeren, XP gaat zelf alle media af om de driver(s) te isntalleren).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Heb je niet een usb->lan convertor of iets dergelijks om toch een lan verbinding te maken zolang de lan adapter het niet doet? of een pcmcia insteek kaartje.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik heb nu verbinding met mijn siemens adapter.

maar ik krijg geen updates binnen als ik er om vraag.

is er misschien er nog een andere manier om dit op te lossen

loewefan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen