VREESWIJK Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 kan iemand in de regio utrecht mij helpen met het opzetten van mijn server. Ik heb er net een gekocht. ik heb nu een paar satsite`s voor strong decoders maar ik wil ze nu zelf gaan hosten want de kosten worden te hoog nu er veel word geupload. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Big fellow Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 Wat vragen; - Wat voor een server heb je gekocht? Ik kan niet zo snel op de website van Dell een "4400" vinden. Zit deze in een "rackmount" behuizing? - Wat voor een besturingssysteem wil je gaan gebruiken? (Windows / Linux / FreeBSD / Anders) - Hoe wil je het gaan beheren? (Met een control panel of op besturingssysteem niveau) - Heb je al uitgezocht waar je hem wilt gaan plaatsen? (Welk datacenter / welke provider) Ik denk zelf dat je beter geen server had kunnen kopen maar beter een reseller pakketje bij een webhoster had kunnen nemen... Kost minder, en geeft geen onderhouds problemen.... Maar aangezien je het met een eigen server wilt doen. Ik kan je wel helpen met adviezen etc. maar zit een beetje ver weg om effe langs te komen... Dus iets meer informatie en misschien dat ik je verder kan helpen.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wifi Geplaatst: 20 augustus 2006 Delen Geplaatst: 20 augustus 2006 Lijkt me verstandig hierop een Distri ala debian te installeren en dan een SSH verbinding open te zetten zodat je van waar dan ook geholpen kan worden met het in richten en eventueel ondersteunen bij problemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VREESWIJK Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2006 ik heb twee servers een dell 2200 en een dell 4400. de 2200 werkt als webserver en de 4400 als fileserver. ik heb alleen problemen om alles goed draaiend te krijgen. ik doe iets fout in de instellingen, maar wat weet ik niet en kan het ook niet simpel uitleggen bijde servers draaien op win 2000 server. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Codx Geplaatst: 23 augustus 2006 Delen Geplaatst: 23 augustus 2006 Jaja, maar als je er eigenlijk geen verstand van hebt waarom koop je dan 2 servers en neem je die in beheer. Erg ondoordacht als het mij vraagt. En als jij wil dat iemand jouw gaat helpen zul je toch op z'n minst moeten kunnen uitleggen wat het probleem is. Of denk je dat mensen in de rij staan om bij jouw een server te komen installeren en beheren. (en daar komt nog al wat bij kijken als je het goed wilt doen) En dat bedoel ik niet negatief maar vraag me wel af wat je nou eigenlijk wilt bereiken met deze vraag. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VREESWIJK Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2006 ik weet voldoende van een netwerk server maar het gaat fout bij de iss. Ik kan de instellingen niet op het net zetten. dan word mijn server binnen een dag geheckt. . Erg ondoordacht als het mij vraagt. Mijn strong site is nu 150mb groot en heeft 124 bezoekers per dag. Dit wort met de dag meer en de kosten reizen de pan uit. Ik heb twee oplossingen,stoppen of zelf en server opzetten. zou jij stoppen? Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Codx Geplaatst: 24 augustus 2006 Delen Geplaatst: 24 augustus 2006 Citaat: ik weet voldoende van een netwerk server maar het gaat fout bij de iss. Ik kan de instellingen niet op het net zetten. dan word mijn server binnen een dag geheckt. Dat is nou percies de reden waarom je geen server had moeten kopen. Je hebt duidelijk niet genoeg kennis om teweten waaraan je begint. En ik denk niet dat 150 MB met maar 124 bezoekers p/dag een eigen server rechtvaardigd. Ik zeg niet dat je moet stoppen, integendeel maar misschien beter een andere (goedkopere) hoster zoeken of ergens een dedicated pakket afnemen. Dan wordt de server wel door hun beheerd en tevens staat ie in een datacenter met redundante verbindingen, noodstroom etc. Of dacht je dat een server thuis geen stroom kost? Dat praat ik nog niet over de verbinding om een beetje leuk bestanden te hosten. Beter lijkt mij als het dataverkeer je nekt om die bestanden ergens anders te plaatsen. Ik denk niet dat er iemand is die je echt kan helpen zonder duidelijke klacht omschrijving. Dan nog, als het jouw niet lukt om een systeem betrouwbaar te beheren mag je ook bang zijn voor hacks. Maar dat heeft weinig met jouw instellingen hier plaatsen te maken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VREESWIJK Geplaatst: 25 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2006 Ik heb inmiddels iemand gevonden die mij wil leren hoe ik de server moet beheren en instellen. Hij heeft zelf ook een strong decoder en gebruikt al jaren mijn fw en patsh. Samen gaan we de strong site uitbouwen, met het doel iedereen die niets weet alles te leren. Alles kan als je maar wil. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alx Geplaatst: 25 augustus 2006 Delen Geplaatst: 25 augustus 2006 Positief bericht. Gefeliciteerd en veel succes. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VREESWIJK Geplaatst: 25 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2006 Dank je,begon al aardig depri te worden, maar dat kan ook niet anders als je de posting leest van Codx. Codx@ ik heb even wat postingen van jou gelezen, maar daar help je niemand mee. Kijk zelf maar eens hoe negatief je post. Tjonge, wat een ophef over een simpele foto... Kunnen jullie nu nog meer overdrijven? Sorry, maar ik wordt hier toch een beetje moe van. Volgens mij ben je net zo'n 'sukkel' als je consumentenbond volgt hoor. heb je die tests wel is gelezen van ze? Triest gewoon. Dit ziet er toch niet vriendelijk uit als je het zo leest. En dit zijn alleen je laaste vier postingen. Ik hoop niet dat je dit als een aanval op jou als persoon ziet. Maar ik hoop wel dat je er over na denkt. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lite Geplaatst: 26 augustus 2006 Delen Geplaatst: 26 augustus 2006 Citaat: Samen gaan we de strong site uitbouwen, met het doel iedereen die niets weet alles te leren. ahum.. lol And now for something completely similar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VREESWIJK Geplaatst: 27 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2006 ahum.. He, het is geen droomdoos maar een strong. Lees mijn handboek strong maar door dan zie je hoe simpel deze deco is. Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met : Motor sm3uni 28-12-03, : Spdif (AC3) 30-10-04, : 3x8 mb Flash 07-02-05 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen