Gast Geplaatst: 25 augustus 2006 Geplaatst: 25 augustus 2006 je kan proberen om de fabrieksinstellingen te resetten (indien er iets is veranderd waardoor je deze zenders niet krijgt kan dat helpen, ook zonder een firmware upgrade). die laatste firmware versie is wel al redelijk oud, dus misschien is er een probleem met de software en de kaart want er zijn verschillende patches geweest om TVV te doen werken op bepaalde ontvangers (zelf had ik ook een nieuwe firmware nodig voor mijn Aston).
Gast Geplaatst: 25 augustus 2006 Geplaatst: 25 augustus 2006 ik ga het dit weekend proberen en meld me dan terug beste dank en ook prettig weekend voorjou Parick rudi bye the way dank zij jouw uitleg heb ik nu astra en hotbird zonder problemen via de dubbele lmb
Gast Geplaatst: 27 augustus 2006 Geplaatst: 27 augustus 2006 hallo, heb geen tijd gehad dit weekend, moest te veel doen in de tuin<; maar ik hebnog een vraagje voor je : welke ontvanger heb je, hoeveel kost hij ongeveer, en kan je er alle kanalen mee ontvangen ??? misschien een optie als het niet luktmet mijn hyuandai groeten rudi
Gast Geplaatst: 27 augustus 2006 Geplaatst: 27 augustus 2006 Zelf gebruik ik een Aston Xena 1700, dit is al een redelijk oude ontvanger (een paar jaar). het is wel een redelijk dure ontvanger (ik heb deze in 2002 gekocht en toen koste de volledige installatie dus 1x Triax Schotel + 2xLNB voor Astra/Hotbird met installatie zo'n 1000 Euro dus denk dat die ontvanger toen zo'n 800 euro gekost heeft) maar dat kwam omdat het oa. één van de enige was met een Alfanumeriek Display (kan dus de naam van de zender weergeven en niet een nummer zoals de meeste ontvangers) maar met de komst van ontvangers met LCD (zoals de Dreambox) is dit niet meer zo uniek als toen. De ontvanger heeft standaard de coderingen Viaccess en AstonCrypt (SECA2 compatible) en 1 CI interface voor bijv. IrdetoAccess. De Xena gebruikt dezelfde software als de Simba ontvangers (de Simba heeft iets minder mogelijkheden en geen alfanumerieke display). Als je toch voor een Aston zou gaan kan je misschien best de Wamba nemen (is de nieuwste uit de serie). De Wamba kost zo'n 240 euro en heeft de volgende specificaties : Citaat: De Aston Wamba 311 Seca 2 compatible voor uw Canal Digitaal kaart. Met alphanumeriek Display, Canaal digitaal Cardreader, Slot voor module en vele opties. Specificaties: * Seca 2 compatible voor CanalDigitaal * 1 kaartlezer voor seca mediaguard,viaccess en conax * 1 Common Interface slot * Alfanummeriek fluoriserend display * Tuner doorlus mogelijkheid * 2 scart TV & VCR uitgangen * 3 RCA audio L/R en video uitgangen * Optische digitale audio uitgang * Y/C S-VHS uitgang * RJ 45 Interface edit + kopieer (clone) functie * 4000 kanalen * UHF 21-69 modulator * Diseqc 1.0/1.2 + 2 weg i.c.m Tracsat motor * Zoom en Freeze picture functie * EPG Now & Next * Favorietlijsten * Teletext + VBI * Interactief meertalig (o.a. Nederlands) menu * Software upgrade via satelliet Met een Aston kan je wel niet "educatief" naar gecodeerde kanalen kijken (heb ooit eens gehoord van speciale firmware voor de Astons, maar ik weet er niks van en ben ook nooit dergelijke software tegen gekomen). Dus als je zoiets wil doen kan je misschien beter kiezen voor zo'n Dreambox (kan je veel meer mee doen) of een Topfield ofzo als je PVR wil (trouwens de Xena 1800DH heeft een Hardeschijf en de Xena 2000 is een Twin-Tuner maar ik dacht dat daar geen Hardeschijf inzit). Persoonlijk ben ik wel zeer tevreden over deze ontvanger, ik heb nog wel een Dreambox 7000 staan (in bruikleen, dus die gaat binnenkort weer terug) en dat is ook een mooie ontvanger met vele mogelijkheden, maar ik denk dat als ik een nieuwe ontvanger nodig heb het toch weer een Aston zal zijn. Als je nog meer vragen hebt dan vraag je het maar.
abuelo Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 dat ge de franse zenders niet kunt ontvangen ligt aan de module van tvv op de module staat een landcode
Gast Geplaatst: 29 augustus 2006 Geplaatst: 29 augustus 2006 hallo, ik heb de module en de smartcard van tv-vlaanderen zelf gekocht, dus zou dat geen probleem mogen zijn
Gast Geplaatst: 29 augustus 2006 Geplaatst: 29 augustus 2006 Je kan altijd eens een mail sturen (of bellen) naar TVV om dit eens na te vragen, maar het zou toch moeten werken wat France2 en France3 zitten toch in het TVV Abonnement.
abuelo Geplaatst: 29 augustus 2006 Geplaatst: 29 augustus 2006 heb zelf een hyundai 1010ir en kan ook die zenders niet pakken daar is een topic over.Tvv problemen met ontvangst en/of activering groeten abuelo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen