Ga naar inhoud

Hoe kan ik de pc met mijn receiver laten communiceren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben een prille beginner. De meeste afkortingen die ik in de berichten zie, ken ik niet. Mijn receiver "SMART-box 1 CR2CI" kan ik via een kabel aansluiten op de printerpoort van de PC. Wat moet ik nu verder doen? Is er een speciaal softwareprogramma om te communiceren? Wie helpt me verder?

Groet,

Kojak

Geplaatst:

ben je zeker dat je deze ontvanger op een PC kan aansluiten (wat wil je doen).

Mijn Aston heeft 2 COM-Poorten maar de ene is voor een Modem (voor franse PayPerView) en de andere is voor eventuele software upgrades.

ik kan mijn box wel op de PC aansluiten, maar meer dan het updaten van de firmware (en wat diagnose met de juiste software) kan ik niet doen.

Oh ja, Settings kan ik ook nog aanpassen via NULL-Modem en de PC.

Of is dit zo'n box zoals de Dreambox waarbij je via de PC een heleboel dingen kan aanpassen ?

Ik kan via Google niet veel informatie vinden over die ontvanger.

Geplaatst:

Het is een vrij onbekend merk. Ben zelf ook aan het zoeken geweest op internet maar niets passends gevonden.

Mijn bedoeling is updaten van de software.

Geplaatst:

Updaten van de software zal wel lukken (met de juiste software).

Je kan eens kijken of je een website van de fabrikant kan vinden (trouwens ik denk dat de meeste fabrikanten ook firmware upgrades doorsturen via de satelliet).

Geplaatst:

Als je googelt op de naam van jouw receiver kom je (via Google cache) op een forum waar men aangeeft dat er pc software voor bestaat, en dat het waarschijnlijk een kloon is van de Powersky receiver.

Geplaatst:

Dank voor jullie reacties.

De kaart voor de canalpluszenders wordt automatisch periodiek ge-update.

Ik heb echter een dubbele kop op de schotel om ook Hotbird te ontvangen. Eerder kon ik via die sateliet verschillende zenders ontvangen, waaronder Chasse & Peche (Frans) maar blijkbaar moet ik de software updaten. (Service niet beschikbaar)

Ik ga verder proberen met googelen.

Groet,

Kojak

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen