Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar informatie. In de makrofolder van deze week wordt een schotel & satelliettuner Philips YA6989, 2x scart, coaxiale digitale audio uitgang, aangeboden voor € 177,- incl. BTW inclusief smartcard Canal Digitaal en een 62cm schotel. Ik kan geen enkele informatie over deze tuner vinden. Is het wat om mee te beginnen? Ook zou ik er mijn Benq 400Gb harddiskrecorder op willen aansluiten om opnames te maken. Wie kan mij adviseren? Ik heb ook op marktplaats wat spullen aangeboden gezien, maar als newbie vind ik dat een beetje riskant. Op dit moment heb ik TV via KPN en ben niet tevreden over de beeldkwaliteit. Wat ik zo lees is die van TV via satelliet veel beter. Bij voorbaat dank, Diederick
Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 De meeste mensen hier zullen je afraden om een "Canal Digitaal Goedgekeurde" ontvanger te nemen omdat deze te bekerkt zijn. Maar om te beginnen is het misschien wel een geschikte ontvanger, maar dat hangt ervanaf wat je wil. Als je enkel Canal Digitaal wil kijken en eventueel de FTA (Gratis) zenders is zo'n goedgekeurde ontvanger genoeg. Wil je meer gaan doen met zo'n ding kan je beter een andere ontvanger kopen. Trouwens de man die mijn schotel heeft gehangen wil ENKEL werken met een schotel van Triax (de meeste goedkope merken van bijv. Brico zijn volgens hem helemaal niet goed). Dus misschien niet bij de Makro kopen ??
Gast Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Citaat: Wat ik zo lees is die van TV via satelliet veel beter. Daar mag je helaas "ietsje beter" van maken. De ene zender heeft nou eenmaal beter beeld dan de andere. Is per zender dus verschillend.
Thomas2000 Geplaatst: 14 augustus 2006 Geplaatst: 14 augustus 2006 Ik heb de folder ook. Het is een gewone huis tuin en keuken ontvanger. Als jij meer wilt hobbieen zou ik voor iets anders kiezen. Om te beginnen bijv. een topfieldje oid. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen