Gast Geplaatst: 15 augustus 2006 Geplaatst: 15 augustus 2006 hoi ik zit met het volgende probleem, ik gebruik een mini itx epia m12000 waar ik zeer tevreden over ben, maar heb het volgende probleem als ik deze opstart zonder monitor aangesloten gaat hij iedere keer automatisch naar 640x480 resolutie en kan deze niet meer wijzigen zonder X opnieuw op te starten. Maar dat wil ik nu net niet want ik benader deze pc remote via een andere computer en dan verlies ik mijn verbinding en kan ik niet meer inloggen. nu heb ik al hele dag geprobeert om xorg.conf aan te passen maar zonder succes heb al modeline toegevoegd en andere resoluties verwijderd maar niks werkt hier mijn xorg.conf Section "Device" Identifier "VIA Technologies, Inc. VT8623 [Apollo CLE266] integrated CastleRock graphics" Driver "via" BusID "PCI:1:0:0" Screen 0 EndSection Section "Monitor" Identifier "CPQ TFT5015t" Option "DPMS" Modeline "1024x768@60" 83.91 1280 1312 1624 1656 800 816 824 841 EndSection Section "Screen" Identifier "Screen[0]" Device "VIA Technologies, Inc. VT8623 [Apollo CLE266] integrated CastleRock graphics" Monitor "CPQ TFT5015t" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1024x768" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Screen[0]" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" InputDevice "stylus" "SendCoreEvents" InputDevice "cursor" "SendCoreEvents" InputDevice "eraser" "SendCoreEvents" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection wat moet ik hier nog in aanpassen? kom er niet uit groeten S4F
Big fellow Geplaatst: 15 augustus 2006 Geplaatst: 15 augustus 2006 Werkt "CTRL+ALT+ "+" " niet als je op 640x480 staat? ( "+" is dus de plus toets op je numerieke deel van het toetsenbord.) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 16 augustus 2006 Geplaatst: 16 augustus 2006 nee helaas dit werkt niet wat wel werkt is ctrl + Alt + backspace maar dan logt hij uit en heb ik dus remote geen toegang meer. het moet iets zijn dat hij bij het opstarten direkt de goede resolutie pakt groeten S4f
Big fellow Geplaatst: 16 augustus 2006 Geplaatst: 16 augustus 2006 Hoe ga je remote dan naar je server toe? Met VNC ofzo? Probeer anders eens een X server te installeren op je werkstation en daarmee te connecten. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 17 augustus 2006 Geplaatst: 17 augustus 2006 hoi is gelukt ik heb xorg.conf aangepast en nu werkt het bij monitor modeline weggehaald en vervangen door horizSynch en VertRefresh en hij doet het bedankt voor de hulp en ik gebruik inderdaad vnc (vino) toch bedankt voor de hulp moet me nog eens verdiepen in X groeten S4F
Gast Geplaatst: 10 september 2006 Geplaatst: 10 september 2006 Wat je ook had kunnen doen :sudo dpkg-recofigure xserver-xorg dan krijg je wat vragen en na een stapel enters kom je de resolutie tegen dan de lage weg halen en de geene die je wil gebruiken laten staan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen