Ga naar inhoud

Proggen lukt/maar geen beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verdorie, na heel veel problemen gaat proggen met vp2 voor humax5400/Aston 1.03 eindelijk goed. Althans geen foutmeldingen bij inbrengen loader,bin,hex in ludi,phoenix,ludi-stand. Alleen ik krijg geen beeld. Yoka en Seca5 en Zeca geprobeerd. Maar niets.<BR>Moet ik soms heel lang wachten of zo? Of zijn deze files alweer verlopen. Heb ze pas van sat4all gedownd. Moet de tuner op bepaalde zender staan?<BR>Sorry als deze vragen al 10.000 x gesteld zijn, maar ik ben nu helemaal down.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

<BR>Ik gebruik de yoakam file. De keys die erop zitten zijn van September. Zet je ontvanger een tijdje bv op RTL4 en je kaart AU't na verloop van tijd t/m November. Kan in een Humax wel even duren. En zo doe je alle providers. Zelf heb ik ook de beschikking over een Secadoos. De update daarmee gaat een stuk sneller.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

<P>Voordat je gaat wachten op updates moet je eerst kijken of je kaart met de CAM communiceert. Dus in het Aston menu bij consultation kijken of je de providers ziet. Als dit het geval is dan kan je gaan wachten op de updates. Als het niet zo is dan ligt het waarschijnlijk aan het type kaart dat je gebruikt. Meestal werken de kaarten met 8 contacten niet in de Aston en kom je helemaal niet in het Aston menu of je krijgt de melding "Invald Label".<BR>De oplossing is dan de linkse contacten af te plakken of door te krassen.<P>Succes<P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

wow, in het aston-menu de providers checken via consultation?<BR>Hoe doe ik dat dan? Via de Humax?<BR>De cards zijn goed. Een vriend zet de files er zo goed werkend op. Alleen hij woont in Belgie frown.gif en gebruikt geen vp2.<BR>Hij snapt ook niet waarom het bij mij niet wil. Ik stop er bijna mee. Ben nu al weken bezig en het resultaat is nul komma nul.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ja, dat doe je via je Humax. Via installatie menu naar common interface en dan voor Aston CI kiezen dan consultation. Ik heb ook niet gezegd dat de cards niet goed zijn. Maar om de oorzaak van het probleem te achterhalen moet je de bekende oorzaken uitsluiten. Uitsluiten doe je door te verifiëren of je geen last hebt van bekende oorzaken. Je moet natuurlijk eerst je machine leren kennen en heel veel geduld hebben.<P>Succes<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by gucomaro (edited 25 October 2000).]

Geplaatst:

Ook heb ik het zelfde probleem gehad en had toch na 10 a 15 minuten weer beeld! Dus even geduld en het komt dan wel weer goed.<BR>Suc6<P>------------------<BR> Let my people Sing!<BR>====================<BR>www.biggestdutch.org

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Mmm, met zekazicco al een uur op rtl4 maar nog niks.<BR>Nou zag ik bij loader en bij pic aan het end van proggen: blowing fuses. Is dat goed? Volgens mij heb ik niet gezien iets als programmeren oke of zo. Dus geen succesvolle afronding-melding. Hoort dat zo?<BR>Ik gebruik Willem's pic24c13 en winphoenix.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

@Cogliostro666<BR>Net beginnen zonder enige voorbereiding en dan na weken zeggen ik hou er bijna mee op is een zwakke redenering voor je hobby, Ik baal er juist van dat alles zo snel lukt zowel VP2 als Goldprog geen probleem maar voordat ik met dit begon heb ik zeker een weekje of 6 het board en andere info opgesnoven verder staat op de FAQ het nodige en verder heb je nog een redelijke help file<BR>Dus zou ik zeggen geef de moed niet op zolang het niet lukt blijft het ook een uitdaging.<P><P>------------------<BR>Groeten,<BR>Cb[PC]

Geplaatst:

Zeker de moed niet opgeven. Bij mij het zeker 4 weken geduurt eer zelfs maar wist wat kaartje ik had. (c9000-o383) <BR>dan enkele uren voor het mij lukte de soft had ik al.<BR>En dan heeft het mij nog eens 2 weken geduurt voor ik wist hoe je een goldkaart moest proggen voor irdeto en seca.<BR>dan nog eens +/- 2 weken voor het editen van de key's.<BR>Nu na +/- 3 maanden gaat dit vlot. en zoek ik uitleg voor kleinere probleempjes, welke ik hier en daar de uitleg bij elkaar gesprokkelt krijg dankzij dit board en veel lezen. Ik surf gemiddelt 2 uur per dag en mijn nieuwsschierigheid wordt beetje per beetje beloont.<P>Geduld en blijven zoeken is de beste raad.<P>Gebruik eens pix113 en winphoenix1.06<BR>Pix113 is wel voor een parallelle programmer.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

sorry ik vergeet blijkbaar nogaleens enkele woorden te typen. Ik lees weer niet na wat ik getypt heb.<P>Groeten.<BR><P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.