Ga naar inhoud

Arion 9300 opname

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Arion 9300 met Aston dual cam (2.14) en TV Vlaanderen abonnement. Tevens heb ik op de astra satelliet (19,2E) een twin LNB aangesloten. Tuner A wordt gevoed via de disecq switch, tuner B rechtstreeks via de 2e uitgang van de Twin LNB. De settings hiervoor staan correct (ttz. tuner a = disecq poort 1, tuner B disecq uit; beiden geven signaal).

Nu heb ik volgend probleem: ik neem een programma op en terwijl ik dit opneem wil ik naar een ander programma kijken. Dit lukt maar de keuze uit mijn favorieten lijst of alle zenders lijst is zeer beperkt.

Ik zou toch denken dat beide tuners los van elkaar werken en apart hun LNB signaal krijgen zodat, in mijn geval, alle kanalen voor Astra toegankelijk moeten zijn? Het betreft hier zowel gecodeerde als FTA kanalen.

Wat doe ik fout?

Ramses.

Geplaatst:

Waarschijnlijk heb je alleen een scan gemaakt op T1 waardoor de beperkingen optreden tijdens de recording.

Je moet gewoon nog even een scan van de astra maken op T2 en dan is het probleem opgelost.

(de scan heeft geen invloed op je zenderlijst)

• 4 weken later...
Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem heb een scan op T1 op T2 en op beide gemaakt en toch als er twee of meer opnames starten vallen er verschillende zenders weg.

Geplaatst:

Citaat:
ik heb hetzelfde probleem heb een scan op T1 op T2 en op beide gemaakt en toch als er twee of meer opnames starten vallen er verschillende zenders weg.

Dat is normaal, je kan maximaal van twee verschillende transponders opnemen.

Als T1 en T2 voor verschillende transponders in gebruik zijn, vallen de andere weg.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Sorry dat ik om verduidelijking vraag, maar alles is voor mij abracadabra,

Sinds 2 a 3 maanden heb ik een decoder en niets meer dan ellende gehad. Tevens heb ik nu mijn arion af 9300 cd versie omgeruild voor een normale versie maar nu heb ik nog steeds de problemen met het opnemen van 1 zender en tv kijken, dan vallen een hoop zenders zwart tijdens opnemen en dan met de volgende melding : [color:"red"]geen beeld beschikbaar[/color] . (heb ook twin LNB)Dus tot zo ver het hierbovenbovenstaande beschreven probleem, verder heb ik astra e sateliet ontvangst, en ik heb al geprobeerd op beide,L1/L2,lus maar dan krijg ik ook niet de gewenste resultaat.Wie kan voor mij het heel duidelijk/ makkelijk uitleggen wat ik moet doen of valt dit probleem niet op te lossen.

( Ik ben moeilijk lezend/begrijpend daarom vraag ik om een makkelijke duidelijke uitleg.)

Wat mij is opgevallen met lus en beiden dan vallen zenders weg en met L1/L2 heb je tijdens opname een hoop zenders niet die slaat ie over.

Verder heb ik nog een aston cam 2.14

Hopelijk heb ik u voldoende informatie verschaft

Geplaatst:

Even duidelijk: er moeten TWEE kabels van de ontvanger naar de LNB. Kabel 1 gaat van tuner 1 naar de eerste LNB-aansluiting, kanel 2 gaat van tuner 2 naar de tweede LNB-aansluiting.

Is dat het geval? Het blijkt niet 100% duidelijk uit je verhaal.

Geplaatst:

Inderdaad. Bij alle andere configuraties (enkele LNB, doorlus) is het zonde van de mogelijkheden van je mooie ontvanger.

Geplaatst:

Bij de Arion is alleen maar mogelijk: T1/T2, Lus en Beide. Die van mij staat op beide en werkt volgens ons prima.

Geplaatst:

De 2 kabels zitten in de ingang van de ontvanger en tevens ook in de twin LNB, daarom begrijp ik het niet, en sorry voor mijn verkeerde uitleg maar het is geen l1/l2 maar wat hier al vermeld is: T1/T2

Geplaatst:

Zou het kunnen dat de twin LNB niet in orde is dat ie daarom maar 1 kan weergeven? Want bij mijn Arion 9300 CD versie had ik dit probleem ook. Dus 1 opnemen en hoop zenders niet kunnen bekijken. Daar had ik toen ook mee gerommeld met de instellingen zoals T1/T2 , beide, lus. Maar niets verhielp het probleem

Geplaatst:

En is in het menu gekozen voor 'twin' (of 'beide')? Switches heb je niet nodig in dit geval.

Geplaatst:

Waar ik ook aan heb zitten denken is :

Wat ik wil: dus 1 opnemen en ander kijken, moet je daar geen andere CD kaart voor aanschaffen en deze in port 2 steken? Want er werd overal geadverteerd met : neem een Aston duall cam en je kan opnemen en kijken tegelijk met de arion af 9300, maar tot heden is dit me nooit gelukt

Geplaatst:

Met switches bedoel je de T1/T2?

Meer kan ik niet doen denk ik,

Wat al eerder vermeld was, er zitten 2 kabels aangesloten op de ingang en 2 op de LNB staat nu op beide tevens zit mijn Aston kaart 2.14 in kaartsleuf 1 ( ik weet niet of dit wat uitmaakt) . En wat betekend duall descramble? kon er niet echt wijs uit worden in de handleiding

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen