willy_waste Geplaatst: 17 augustus 2006 Geplaatst: 17 augustus 2006 Wie kent het volgende probleem??? Na installatie van een nieuwe schotel mijn oude strong 8000 aangesloten, deze had ik een jaar geleden gepatched en werkte toen naar behoren. Mijn canaaldigitaal kaartje uit mijn humax receiver gehaald en in de gleuf van de strong gestoken, er stond nog een kanaallijst in en alles leek goed te werken. Een paar uur later zette ik de strong opnieuw aan maar bij het wisselen van kanalen b.v. van BVN fta naar b.v. Ned1 of Ned2 schakelde de strong zichzelf spontaan uit. Om vast te stellen of dit een firmware of een hardware probleem is heb ik de strong voorzien van de originele firmware (Software Loader and V20 Firm (Official)). Nu werkt het wel alleen na elke 10 minuten flits het beeld uit en na ongeveer een seconde weer aan. Op het forum gezocht en iemand met hetzelfde probleem gevonden alleen men is nooit tot een mogelijke verklaring of oplossing gekomen. harger 18/12/2005 ik heb een strong 8000 die om de 10 minuten even uitgaat en vrijwel direkt weer aanspringt. de ontvanger gaat niet uit maar het beeld is even een 10e vane een seconde uit???? HELP. Cobus R 18/12/2005 Welke firmware gebruik je wat voor type strong is het 8100/8000 enz een beetje meer info is makkelijker om het probleem dadelijk op te lossen. VREESWIJK 29/12/2005 Als het beeld wegvalt zie je dan een rode stip of een rood blokje. Einde bericht. Ik hoop dat ik wat verder kom. Groetjes Willy
Gast Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 Dat hoop ik ook voor je haal eens de kap van de strong eraf en kijk eens wat hij dan doet het kan een warmte probleem zijn en deze zit meestal in de voeding dus probeer dat eens.
willy_waste Geplaatst: 18 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2006 Beste Cobus R, Bedankt voor je reaktie. Kap eraf gehaald, probleem hiermee niet opgelost. Wat mij wel opvalt is dat bij fta zenders het probleem niet aanwezig is. Kan het misschien iets te maken hebben met Seca codering?? Decoderen kost meer arbeid dus vraagt meer energie = meer warmte??? Of zeg ik nu wat doms?? Groetjes Willy
Gast Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 Zet er eens de v15 soft erop en eens kijken of hij het dan ook nog doet.
Con Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 Probeer koude-spray eens. Niet geschoten is altijd mis. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
willy_waste Geplaatst: 18 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2006 Beste Cobus R en Con, Na flash van v15 probleem inderdaad opgelost. Hartelijk dank voor de tip. Loop ik nu het risico dat wanneer ik de laaste emu flash het probleem er weer gratis en voor niets erbij krijg??? Groetjes Willy
Gast Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 Ik denk dat het patchen niet goed gegaan is bij de vorige keer (of welke kaart heb je dan de zwarte of groene) moet je gewoon even proberen weer de emu firm erin te zetten.
willy_waste Geplaatst: 18 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2006 Beste Cobus R, Ik heb de groene kaart. Wat mij na de flash opgevallen is dat er in de loader de volgende melding kwam te staan boot_LIBDAT_ECP_1.6.a(DA3NED terwijl ik toch de bin DA2NED geflashed had. In de strong zelf geeft hij in het menu wel versie 15 aan??? Zal volgende week weer de emu erin zetten en laat dan weten of het nog steeds probleemloos gaat. Bedankt voor reactie. Groetjes Willy
willy_waste Geplaatst: 22 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2006 Alles werkt nu naar behoren!! Bedankt voor de support. Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden. Groetjes Willy
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 ik denk dat je de Seca2 Patch er niet goed op hebt kan dat ??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen