Gast Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 Sindskort heb ik op een oude computer (Epox moederbord, 512 mb, AMK K6-2 CPU) Windows XP draaien. De CPU gaat tijdens opstarten naar de 100 % en blijft daar lang hang hangen. Uiteindelijk komt hij tot rust en zakt hij tot circa 10%. Nu wil ik met windows messenger Live mijn webcam activeren. De CPU gaat vervolgens gelijk naar de 100 %, komt met een foutmelding en gooit de messenger er uit... Als ik na het opstarten kijk via msconfig, dan zijn er maar een paar programma's die zijn opgestart. Kan ik op een of andere manier het CPU gebruik per programma regelen, zodat ik er niet uitgegooid word? Hitman Pro CC cleaner Nod 32 zijn al gedraaid.
marco24 Geplaatst: 18 augustus 2006 Geplaatst: 18 augustus 2006 kijk pm er is een andere versie van xp te downloaden xp lite !!
Gast Geplaatst: 19 augustus 2006 Geplaatst: 19 augustus 2006 Nu ben ik er achter gekomen dat tijdens het inpluggen van de webcam er een conflict onstaat met mijn andere usb poort (Logitech muis). De muis verdwijnt en bevriest. Kan het daar niet aan liggen?
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Als je muis flipt bij het inpluggen van de webcam zal er zeker een verband zijn. Heb je nog een andere usb poort vrij? Probeer die dan eens. Misschien is het dan opgelost.
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Die doet het juist niet, daarom ben ik uitgeweken naar de usb poort. Hij is kapot denk ik... Is het software matig te controlleren of er een conflict is tussen die twee usb poorten. Kan het te maken hebben met IRQ of iets dergelijks? Ik heb maar 2 USB poorten.
marco24 Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 trekt de webcam niet alle spanning weg , zodat de muis er mee stopt ? heb je toevallig een gevoede hub liggen ? , probeer die dan eens tussen de webcam en pc te plaatsen
leo1949 Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Dan kan je nog iets verder terug gaan naar de 9 pins serieele poort. Ook al geprobeerd om de usb plugjes om te wisselen. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2006 Geplaatst: 23 augustus 2006 Mijn gevoel zegt dat de webcam inderdaad de stroom weg trok. Want wanneer ik de webcam er uit haalde en de usb muis weer inplugde deed hij het weer.. Inmiddels heb ik tijdens reparatie werkzaamheden per ongeluk het een en ander vernield, waardoor mijn oude PII is overleden. Ik heb inmiddels een nieuwe kast besteld... Het probleem heeft zich door een nieuwe aanschaf dus ook opgelost.... Heren bedankt voor de tips en adviezen..... Dit mag van mijn gesloten worden... ik dank u.... en bedankt vuur die bloeme....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen