Gast Geplaatst: 19 augustus 2006 Geplaatst: 19 augustus 2006 Hallo, Ik stream vanuit mijn netwerk signaal van mijn TV kaart via Windows Media Encoder. Het is de bedoeling dat een vriend van me in Zuid-Afrika dat kan bekijken. Alles gaat goed..via het netwerk kan ik het signaal oproepen. Alleen via Internet werkt het niet. Het door WME aangegeven IP adres is mijn netwerk adres en niet, zoals gemeld door WME, het Internet adres. Ik heb uitgevonden dat ik port 8080 moet doorzetten in de router, een asus WL300. Ik kan in het menu van de router, vind ook het juiste deel maar ik heb geen idee wat ik waar moet invullen, en hoe ik dan via Internet de stream kan vinden. Kan iemand me helpen? Vast bedankt Robberto
WPW Geplaatst: 19 augustus 2006 Geplaatst: 19 augustus 2006 NAT -> virtual server. Bijvoorbeeld: gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 19 augustus 2006 Geplaatst: 19 augustus 2006 Kijk dit zijn pas antwoorden..te gek dank je wel. Ik ga het gelijk proberen
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Nou het is dus nog niet gelukt...via het interne netwerk wel beeld maar van buitenaf is het niet te krijgen. Ik heb in het menu van de Asus WL330g ( bij virtual server) wel het IP adres van mijn stream computer en de vrije poort ingevuld en dat ook in de gegevens van de Windows Media Encoder ingevuld...maar de vraag blijft hoe kom ik via het internetadres van de router bij mijn 192.168.*.* uit? Dat is de streamcomputer. Ik mis ergens nog het bruggetje tussen het Internet IP adres van de router en het netwerk ip adres van de computer. De router kan ik wel via internet benaderen dus dat IP adres is bij mij bekend..hoe nu verder? Groeten, Robberto
WPW Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Even simpel stellen. Internet -> (I)IP adres -> Router thuis -> lokaal IP adres -> StreamPC. Je router thuis vertel je dus met vitual server (of port mapping) dat poort 1234 aan de (I)IP adres kant door moet worden gestuurt naar het IP adres van de StreamPC. De streamPC moet dan wel een vast IP adres krijgen (handmatig instellen) anders kan het foutgaan. Je router loodst het verkeer op die eene poort automatisch door naar het IP adres wat je hebt opgegeven. (dat IS de taak van de router) Het kan ook zijn dat 1 poort niet voldoende is, lokaal staan alle poorten open en kan je dus niet vergelijken met het doorsturen van 1 externe poort. (oftewel uitzoeken welke poorten nog meer open moeten) gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Tonskidutch Geplaatst: 23 augustus 2006 Geplaatst: 23 augustus 2006 uh dat is toch eigenlijk: Breedband internet (3 bezoekers) Alles over (A)DSL, kabel internet en internet via Wifi en niet per definitie een vraag voor het windows forum? overigens wel een klasse antwoord. cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
cjg Geplaatst: 26 augustus 2006 Geplaatst: 26 augustus 2006 Hallo Het juist instellen van de poort(en) kan een lastig klusje zijn, heb zelf hiermee ook dagen zitten stoeien ( oa 2 verschillende webcams en een netwerk cam ) Uiteindelijk toch alles aan de praat kunnen krijgen. Misschien overbodige opmerking maar het is niet mogelijk vanuit je interne netwerk een verbinding van "buitenaf" te maken, het beste dus met je vriend dit uit proberen, af te checken. De in stellingen van de router lijken zo OK, ( er van uit gaande dat er via de Windows Media Encoder niets vwb poorten werd of kan worden ingesteld. Ik ken de Asus WL330 niet maar de kans is groot dat deze gebruik maakt van wisselende IP Nummers ( Dynamisch ) , dat betekent dat je Router elke keer naar bv aanpassingen in de router ( poorten ) of herstart van Windows gebruik maakt van een ander IP Nummer. Om dit probleem te omzeilen kun je het best een zgn. DNS proggie gebruiken, ( Freeware ), bv No-IP.com ( http://www.no-ip.com ) Hiermee is het mogelijk om je dynamische IP Nummer te "redirecten" naar een willekeurig op te geven naam , ( dyn ip nummer xxx.xxx.x.xxx wordt dan als voorbeeld "robberto.hopto.org" Wanneer nu door bv je vriend ( extern) via de browser wordt ingegeven http://robberto.hopto.org dan wordt altijd het jusite dyn. ip nummer benaderd en zal een verbinding met de streamiing PC worden opgebouwd. Heb zo bv mijn netwerkcam ge redirect, kijk maar eens op http://cjgeers.hopto.org Vooraf dus wel het proggie No-IP downloaden en installeren op je thuis PC en dus via de Website van No-IP te registreren en configureren ( via "hosts - redirects" ). Succes and Gr. Astra 19.2 / Hotbird 13 Humax 5300 & Topfield PVR 5500 Schotel 80 cm Quad LNB / Disecq Aston 1.07 , X-Cam
lite Geplaatst: 26 augustus 2006 Geplaatst: 26 augustus 2006 Citaat: Misschien overbodige opmerking maar het is niet mogelijk vanuit je interne netwerk een verbinding van "buitenaf" te maken niet per definitie, dat hangt ervan af of je router een zogeheten 'loopback' functie heeft (de meeste moderne routers hebben dat, waaronder Linksys, D-link, Draytek etc.). ik weet overigens niet of de Asus dat ook heeft. And now for something completely similar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen