Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 CD versie Inverto Ik vraag me eigen af, wat er moet gebeuren om van een gewone Inverto [gekocht voor 01-07-2006] een CD versie te maken, met EPG. Overal lees ik dat het niet in de software update ’s zit, en niet in de bootloader. Wat voor aanpassingen moeten er dan gebeuren, heeft iemand daar een antwoord op!
Moderator wiz Geplaatst: 20 augustus 2006 Moderator Geplaatst: 20 augustus 2006 Dat is niet bekend gemaakt door de importeur. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: CD versie Inverto Ik vraag me eigen af, wat er moet gebeuren om van een gewone Inverto [gekocht voor 01-07-2006] een CD versie te maken, met EPG. Overal lees ik dat het niet in de software update ’s zit, en niet in de bootloader. Wat voor aanpassingen moeten er dan gebeuren, heeft iemand daar een antwoord op! Het ligt aan de Bootloader. Als Inverto gewoon de Jtag aansluiting vrij geeft, dan kan je makkelijk een dump maken van de inverto met bootloader 1.4.6. en dit plaats je dan weer in een "gewone Inverto" met bootloader 1.1.14 Hierna zal de "gewone Inverto" 100% identiek zijn als de CD versie met als bootloader 1.4.6 Let wel op CD versie is een naam en heeft niks met CanalDigitaal te maken!!!
cosmos Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Hier onder zie ik toch het volgende m.b.t. EPG van CanaalDigitaal en TV Vlaanderen zo ook MediaHighWay. Is toch gewoon via de OTA te updaten of gaat de bootloader niet mee. 1.3.211.183 verbeteringen / features: * Zappen in pipbox mogelijk * Opnames bekijken uit de library terwijl 2 opnames worden gemaakt * Mogelijkheid tot het maken van een nieuwe folder bij doelkeuze * Gecodeerde opnames worden aangemerkt met een $ * Progressie indicator bij kopieren van / naar extern apparaat * Media Highway support voor Polen * Verbeterde MP3 weergave * Pauze funktie bij slide show * Progressie indicator bij verplaatsen files in library * Volledige informatie in extended epg window * Opname indicatie bij stanby (R achter de tijd) * Voorgeprogrammeerde kanaallijst keuze bij resetten kannaallijst alleen * Stop / doorgaan keuze bij manueel gestarte opnames bij inschakelen standby * EPG binding bij te plannen opnamen * Maandag-vrijdag keuze voor opnames * Optioneel OSD op 2e scart (aan / uit schakelbaar) * WSS (wide screen signaling on S-video) * EPG info per kanaal * Extra popup voor unicable installaties bij slots * Mogelijkheid om foto's te draaien * Mogelijkheid om te knippen in gemaakte opnames * Offline descrambling (gecodeerde opnames naderhand decoderen) * Deep standby (alles wat niet nodig is in standby wordt uitgeschakeld) * EPG collectie stopt zodra inverto in standby staat * Alle CAM berichten zijn nu uitschakelbaar * [color:"red"]CanaalDigitaal MHW EPG en Fast scan (uitsluitend voor de Canaal Digitaal en Tv Vlaanderen versie)[/color] * Sub feeds voor Premiere * EPG opname indicatie met gele balkjes * EPG font grootte instelbaar * screenshot functie (JPG van scherm, druk en hou play of pause vast) * USALS support * Automatische tijd instelling by spanningsverlies in standby * Verbeterde temperatuur management DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: Het ligt aan de Bootloader. Als Inverto gewoon de Jtag aansluiting vrij geeft, dan kan je makkelijk een dump maken van de inverto met bootloader 1.4.6. en dit plaats je dan weer in een "gewone Inverto" met bootloader 1.1.14 Hierna zal de "gewone Inverto" 100% identiek zijn als de CD versie met als bootloader 1.4.6 Let wel op CD versie is een naam en heeft niks met CanalDigitaal te maken!!! Volgens de ingewijden (niet ik) ligt het niet aan de bootloader! Zie ook hier http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1207079
Moderator wiz Geplaatst: 20 augustus 2006 Moderator Geplaatst: 20 augustus 2006 klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou?
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: Citaat: Het ligt aan de Bootloader. Als Inverto gewoon de Jtag aansluiting vrij geeft, dan kan je makkelijk een dump maken van de inverto met bootloader 1.4.6. en dit plaats je dan weer in een "gewone Inverto" met bootloader 1.1.14 Hierna zal de "gewone Inverto" 100% identiek zijn als de CD versie met als bootloader 1.4.6 Let wel op CD versie is een naam en heeft niks met CanalDigitaal te maken!!! Volgens de ingewijden (niet ik) ligt het niet aan de bootloader! Zie ook hier http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1207079 Wie zijn dan de ingewijden? De software via OTA voor bootloader 1.4.6. en 1.1.14 is hetzelfde software. In de software zit geen bootloader zodoende zal de box met bootloader 1.4.6, 1.4.6 blijven en 1.1.14 natuurlijk 1.1.14 Op 1.4.6 heb ik wel MHW EPG en op 1.1.14 heb ik geen MHW EPG. Wat doet de software nu. De software via OTA kijkt naar de bootloader als bootloader 1.4.6 dan wel MHW EPG en als bootloader 1.1.14 geen MHW EPG. Nu zou er dan een versie zijn welke deze check niet inzit en dus gewoon MHW EPG laat zien. Als je de bootloader van 1.1.14 vervangt met 1.4.6 dan heb je gewoon MHW EPG via de OTA versie. (bevoobeeld de 2 IC's van 1.4.6 box in 1.1.14 box zetten) Dus het is alleen de bootloader wat het verschil maakt tussen wel en geen MHW EPG. Dit word natuurlijk zolang mogelijk ontkent door de importeur omdat ze met bootloader 1.4.6 veel meer geld kunnen vragen. Wat ik zoek is een JTAG voor Inverto of serial file waarin de bootloader 1.4.6 zit.
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Zijn er geen mensen die dat hebben, en online kunnen zetten. Of is dat een domme vraag?
Moderator wiz Geplaatst: 20 augustus 2006 Moderator Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou? Ik heb geen idee wat er veranderd is, hij is bij de importeur geweest. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: Citaat: Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou? Ik heb geen idee wat er veranderd is, hij is bij de importeur geweest. Je kan de software er gewoon uitlezen. Upload het op deze site en iedereen kan genieten van de inverto/lemon zonder dat je de bootloader hoeft vervangen.
Gast Geplaatst: 20 augustus 2006 Geplaatst: 20 augustus 2006 Citaat: Citaat: Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou? Ik heb geen idee wat er veranderd is, hij is bij de importeur geweest. Hoe dan, ben je helemaal naar Nijmegen gereden, of ben je de Inverto een tijdje kwijt geweest, en heb je hem opgestuurd
Satwatcher Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Citaat: Citaat: Citaat: Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou? Ik heb geen idee wat er veranderd is, hij is bij de importeur geweest. Je kan de software er gewoon uitlezen. Upload het op deze site en iedereen kan genieten van de inverto/lemon zonder dat je de bootloader hoeft vervangen. De redenering van jou klopt voor geen centimeter. Het ligt niet aan de software en het ligt niet aan de bootloader. Want als het aan de software zou liggen dan zou je als je oudere software in een door de importeur "omgebouwde" geen MHW EPG hebben en dat is dus wel het geval. De reden waarom apparaten met een nieuwe bootloader versie wel direct MHW EPG hebben is dat deze zijn uitgeleverd na juni 2006 door FTA en daar de aanpassing in de Inverto standaard vanaf fabriek is ingezet. Bij de eerder verkochte Inverto's, dus ook met oude bootloader versie, is dit niet het geval en dus moet de aanpassing door de importeur/fabrikant nog gemaakt worden om MHW EPG te kunnen bekijken. Overigens sla je ook met de opmerking dat CD niets te maken heeft met Canal Digitaal de plank mis. De Inverto is sinds kort een Canal Digitaal goedgekeurde PVR ontvanger. En dus slaat CD wel degelijk op Canal Digitaal. Satwatcher ---------------------------------------
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Citaat: importeur/fabrikant nog gemaakt worden om MHW EPG te kunnen bekijken. En dan nog vraag ik me eigen af, waarom de ene die de Inverto voor 01 juli gekocht heeft het wel krijg, en de ander niet. Er is dan toch sprake van een willekeur, een soort van blauwe ogen politiek bij de importeur
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Citaat: Citaat: Citaat: Citaat: klopt, ik heb een "cd versie" en die draait met bootloader 1.1.14. groet, Wiz Dan moet jij toch weten wat er veranderd is, en als ik vragen mag wie heeft dat gedaan voor jou? Ik heb geen idee wat er veranderd is, hij is bij de importeur geweest. Je kan de software er gewoon uitlezen. Upload het op deze site en iedereen kan genieten van de inverto/lemon zonder dat je de bootloader hoeft vervangen. De redenering van jou klopt voor geen centimeter. Het ligt niet aan de software en het ligt niet aan de bootloader. Want als het aan de software zou liggen dan zou je als je oudere software in een door de importeur "omgebouwde" geen MHW EPG hebben en dat is dus wel het geval. De reden waarom apparaten met een nieuwe bootloader versie wel direct MHW EPG hebben is dat deze zijn uitgeleverd na juni 2006 door FTA en daar de aanpassing in de Inverto standaard vanaf fabriek is ingezet. Bij de eerder verkochte Inverto's, dus ook met oude bootloader versie, is dit niet het geval en dus moet de aanpassing door de importeur/fabrikant nog gemaakt worden om MHW EPG te kunnen bekijken. Overigens sla je ook met de opmerking dat CD niets te maken heeft met Canal Digitaal de plank mis. De Inverto is sinds kort een Canal Digitaal goedgekeurde PVR ontvanger. En dus slaat CD wel degelijk op Canal Digitaal. Hoi satwatcher Betreft CD versie hierover heb ik vorige week gebeld met canaldigitaal, de medewerker zei tegen mij dat ze deze box niet ondersteunde... Dus dan snap ik dit ook niet meer?? Over de eerste punt zal ik momenteel ophouden. Vind het wel leuk dat jullie zeggen dat het niet kan, maar dat ik hier een box heb uit duitsland met dezelfde opties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen