Ga naar inhoud

Beeldscherm opstart probleem met de Toshiba Tecra 8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleempje met mijn Toshiba Tecra 8000 laptop.

Ik heb Win98 opnieuw geinstaleerd en de laatste drivers voor het beeldscherm ook.

Het beeld is goed maar na een paar keer opstarten of als ik hem uit doe en later weer opstart dan is de kleur instelling veranderd in zwart.

Als ik ga kijken onder start - instellingen - configuratie - beeldscherm en dan tabblad vormgeving dan zie ik dat er bij Schema vermeld staat "Hoog contrast zwart (groot)"

Dit verander ik dan weer naar "windows-standaard" en dan is alles weer goed.

Maar ik moet dat dan elke keer doen.

Nu heb ik hem eens even laten staan op het zwarte scherm en ineens hoor ik een hoge pieptoon en het zwart verdwijnt en schakeld hij over op de ingestelde kleur (windows-standaard)

Wat mij ook opvalt is dat de onderste regel na het opstarten 1,5 hoog is geworden.

Die moet ik omhoog trekken to die 2 keer zo hoog is en dan kan ik hem weer terug brengen tot normale hoogte.

Heeft iemand een suggestie waar ik het moet zoeken of betekend diet het einde van de laptop of zou het aan de windows 98 versie komen ?

Ik denk maar wat hardop.

Ook ziet hij vaak de externe muis niet, wel de touchmouse.

Ik wacht af en hoop een oplossing te lezen.

Ik weet het niet meer.

Geplaatst:

De Tecra 8000 serie is een ramp, er zitten diverse fouten in het mainboard. De jouwe gaat nu ook voor gaas, ik denk dat je videogeheugen defect is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen