Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Binnenkort krijg ik een opname van een bruiloft in Amerika.

Ik weet niet wat daar het standaard formaat is maar het is

bijna zeker dat het formaat niet één op één is af te spelen.

Althans dat heb ik wel eens gehoord.

Wie weet daar meer over en zijn de amerikaanse formaten

om te zetten naar de nederlandse maatstaven?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Het amerikaanse formaat is NTSC ( gekscherend Never The Same Color genaamd) en is wel over te zetten naar PAL echter de beeldkwaliteit is niet geweldig.

Veel moderne TV's kunnen NTSC weergeven, je zal alleen een video/dvd speler moeten vinden die zowel PAL als NTSC aankan.

Geplaatst:

Kun je NTSC omzetten naar PAL?

Is daar een progje voor indien een en ander niet lukt?

Als ik films omzet (van AVI naar DVD) zie ik vaak de

keuze van deze 2 formaten langskomen, vandaar mijn vraag.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Er is een leuk progje om van alles om te zetten naar van alles.

Het heet MPEG Mediator en kan bv ook HD downsizen naar SD,

maar ook NTSC naar PAL.

Het is bijzonder snel en is GRATIS.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Nu kan ik rustig trouwen, bedankt.

Geplaatst:
Citaat:

Helaas kan je dat niet, als je NTSC omzet naar PAL doet je dat interlaced, helaas kan ik je dit niet tonen via een bijlage maar geloof me je verklooit de zooi, de conversie geeft enkel dubbele beeldlijntjes dit lijkt pal maar is interlaced en ziet er zodra de bewegingen snel zijn ook gewoon niet meer uit dan zie je dus duidelijk horizontale lijnen op je scherm. Leuk dat er proggies bestaan die kunnen uitrekken op vertikaal gebied maar in feite kan dit niet zonder grof verlies van beeld kwaliteit.
Geplaatst:

kijk eerst ns of het wel nodig is om het om te zetten.

De meeste moderne tv´s en dvd´s hebben tegenwoordig een automtisch kleursysteem, waardoor je zonder problemen NTSC kunt afspelen.

Overigens kun je met nero vision probleemloos converteren van NTSC naar PAL, en met een heel redelijk resultaat.

Vlak voor het converteren krij je dan deze melding:

Uw project bevat meer NTSC dan PAL materiaal, maar zal als PAL worden gecodeerd als u de huidige instellingen bewaart. Wilt u de instellingen naar NTSC omzetten, zodat uw project in de bij het merendeel van de projectinhoud passende videomodus wordt gecodeerd?

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Helaas kan je dat niet, als je NTSC omzet naar PAL doet je dat interlaced, helaas kan ik je dit niet tonen via een bijlage maar geloof me je verklooit de zooi, de conversie geeft enkel dubbele beeldlijntjes dit lijkt pal maar is interlaced en ziet er zodra de bewegingen snel zijn ook gewoon niet meer uit dan zie je dus duidelijk horizontale lijnen op je scherm. Leuk dat er proggies bestaan die kunnen uitrekken op vertikaal gebied maar in feite kan dit niet zonder grof verlies van beeld kwaliteit.

Dus ik moet héél langzaam, kalm en bedaard trouwen, dan gaat alles goed?

Na 33 jaar doe ik echt wel rustig aan . . . .

HG CC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen