Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Hallo, Momenteel heb ik wederom problemen met mijn harde schijf. Via de pvr optie zijn de opnames niet meer te bereiken. De mp3's die erop stonden zijn ook niet te bereiken. Opnemen van programma's is tevens niet meer mogelijk. Vervolgens heb ik hem aangesloten op de pc via de usb. Hierbij zijn de vier mappen zichtbaar. Wanneer ik de mappen open, staan er diverse opnames met hele rare tekens. Daarbij staat in alle mappen hetzelfde. Het is niet mogelijk om de bestanden te wissen via de pc. Formatteren is ook niet mogelijk, zowel niet via de pc als de optie in het menu van de pvr. Enige tijd terug hetzelfe probleem gehad, waarbij ik mbv norton disk doctor de fouten heb kunnen herstellen. Helaas werkte dat deze keer niet. Heb jullie hier ervaring mee? Of weten jullie een manier om de harde schijf te formatteren (via pc niet mogelijk, geeft ook alleen maar de optie formatteren volgens ntfs en niet fat 32)? -------------------------------------------------------------------- pvr 5020 250 gig, aston dual 1,07
Gorefest Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Welke software versie heb je in je 5020 zitten dan? Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Had dat probleem ook. Bij meerdere software versies. Ook de meest recente, hoewel dit een van de problemen zou zijn die was opgelost. Ik zou niet te snel overgaan tot formateren. Ik heb een aantal keren uit en aangezet. Langere tijd stroomloos. En heb mijn opnames allemaal weer in beeld. En afspeelbaar.
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Ik heb nog steeds de software versie 1.07 in gebruik. Ik heb dit bewust gedaan omdat ik redelijk tevreden was met deze versie en ik las redelijk veel kritiek op alle opvolgers. Met uitzondering de laatste versie natuurlijk. Het is dan ook mijn bedoeling deze versie erop de zetten, echter dit is niet mogelijk. ook de map firmware bevat van allerei opnames met rare tekens (zomaar in 1 keer). Anoud, aantal keren aan en uit zetten heeft bij mij geen verandering gebracht. ik zal even proberen om de ontvanger langere tijd stroomloos te laten. dat mijn opnames verdwenen zijn vind ik nog niet echt een ramp, maar dat ik niet meer kan opnemen wel. Overigens heb ik alwel een keer gehad dat na deze klachten inderdaad alles het weer deed, maar de opnames waren wel weg terwijl ze er nog wel op moesten staan gezien het aantal gig dat gebruikt was. raar allemaal.....
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 De firmware map is niet voor opnames. Dus snel de laatste versie er op zetten en de zooi formatteren. Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Greetz, Pacman.....ook een mierenneuker ;-)
Gast Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 hahaha! Dat is het probleem juist. ik krijg de laatste versie door deze ongein er niet meer op. formatteren is al helemaal uit den boze.
simmer89 Geplaatst: 21 augustus 2006 Geplaatst: 21 augustus 2006 Deze problemen 'had' ik ook. Elke nieuwe softwareupdate was weer nieuwe hoop, maar helaas het kwam na een tijdje weer terug, meestal na een opname of vijf. Opnieuw formatteren hielp ook maar tijdelijk. Omdat mijn garantie afgelopen is, heb ik een week of drie geleden de Maxtor 160Gb vervangen voor een Samsung SV1604N. De Maxtor heb ik in een pc getest met PowerMax diag-prog en kwam goed door de test heen, maar bij een 2e maal 'advanced test' bleef ie hangen. Beetje vreemd dus en de Samsung werkt probleemloos. Als ie het na maanden nog goed doet dan weet ik dat dat het was, ik vind het nu nog te vroeg voor mijn conclusie. Ik heb ook de laatste firmware nogmaals geflashed (2x totaal dus) en factory reset e.d. . Ik weet niet hoe het met jullie garantie is en of jullie nog een harddiskje ergens hebben liggen. Jullie opnames blijven dan wel bewaard op de oude disk, mocht het niet de oplossing zijn...
Gorefest Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Je kunt hem toch wel formateren? Dat werkt altijd, daarna kun je de nieuwe software er op zetten en nogmaals formateren. Je kunt de software er ook via RS232 op zetten, dan programmeer je hem direct. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 formatteren is helaas niet mogelijk. niet via de computer en niet in het menu van de ontvanger.
Gorefest Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Dan is je HDD waarschijnlijk echt defect en zul je naar echostar moeten of hem zelf checken en eventueel opsturen naar maxtor. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
simmer89 Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Je kan die harddisk in een pc aansluiten en met FDISK de partitie weghalen en dan weer terug in je 5020 zetten. Je kan 'm ook in je pc beter testen met gratis te downloaden Maxtor diag-software.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2006 Geplaatst: 23 augustus 2006 Aangezien er nog gewoon garantie op zit gaat de ontvanger even terug naar echostar. Heb hem vandaag even langs gebracht. ik ben benieuwd....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen