Ga naar inhoud

Wat is precies AMD AM2?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan een nieuwe pc aanschaffen en heb gehoord dat in december de productie van de AMD socket 939 stopt. Dus ben ik gaan kijken naar de nieuwe lijn van AMD: amd am2(omdat ik na december moeilijk aan een socket939 processor kan komen).

Ik wil dus graag weten:

Wat am2 precies inhoud?

en wat de voor en nadelen zijn ten opzichte van de 939

alvast bedankt,

Jerby

Geplaatst:

AM2 is niets anders dan een andere socket - de opvolger van socket 939. Je kunt er vrijwel dezelfde processors voor krijgen. Voordelen heeft iets te maken met (toekomstig) stroombeheer etc, maar volgens mij kon dit al met 939. Nadelen zitten er geloof ik niet aan.

Ben wel blij dat mijn AsRock MB een AM2 uitbreidingsmogelijkheid heeft wink.gif (stel ik wil over een paar jaar een nieuwe processor en AM2 leeft nog)

Geplaatst:

ik heb 2 htpc's met in de een een amd 939 3200+

en in de andere een amd am2 3500+ ,en het verschil wat ik kan zien is dat de am2 koeler blijft (het scheelt zo'n 8 a 10 graden.En het stroomverbruik is minder.

En ze zeggen dat de am2 sneller is dan een amd 939.

Gr Birddog xyxthumbs.gif

Geplaatst:

ok.. ik snap het nu helemaal..

Bedankt allemaal!

groeten Jerby

PS: als je er wat aan toe te voegen hebt.. is altijd welkom

Geplaatst:

Ik zie ook dat de socket 939 alleen maar HyperTransport heeft van 1000MHz

En de AM2 allemaal 2000MHz, wat betekent deze HyperTransport?

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:
Citaat:
AM2 socket processoren kunnen gebruik maken van het snellere DDR2 geheugen, de 939 cpu's alleen van gewoon DDR geheugen. Dat is een vrij belangrijke verbetering.

Op papier wel ja ... in diverse praktijktesten maakt het allemaal niet veel uit - zelfs zodanig dat 667Mhz geheugen niet voorbij PC3200 geheugen komt (dankzij de schijnbaar erg goeie ingebouwde geheugencontroller van de AMD processors), en 800Mhz geheugen is flink wat duurder dan DDR! Heeft schijnbaar iets met latency te maken of zo tongue.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen