Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Satcollega's, met setedit 5020v1 en STB tool 2.3 lukt het me niet om de settings uit mijn Arion 9300 te krijgen :-( Telkens verschijnt er wel upload op het display en krijg ik "no answer reading data" in setedit en STB tool "communication timeout". Wat doe ik fout? Momenteel zit de softversie ARI-1067-2042 erin (hardware DVer1.2) Welke softwareversie raden jullie aan? thanks! ramses
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Tuner uit zetten achterop, Klik dan op connect, tuner aan zetten. Dit is overgens de Echostar manier, maar dat zal wel het zelfde zijn.
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Citaat: Tuner uit zetten achterop, Klik dan op connect, tuner aan zetten. Dit is overgens de Echostar manier, maar dat zal wel het zelfde zijn. Dat doe ik ook. Anders zou er op het sisplay niet "upload" verschijnen. Dat laat me ook vermoeden dat de juiste com poort in gebruik is. Kan het soms aan de kabel liggen? Ik gebruik een gewone nullmodem. Alhoewel, bij m'n Humax 5400 lukt het wel met die kabel.
Gorefest Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Je kunt de IRD file er ook via USB opzetten. Gewoon in de "Firmware" dir zetten. Bovendien moet je in de STBTool op DOWNLOAD klikken en niet op UPLOAD. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Citaat: Je kunt de IRD file er ook via USB opzetten. Gewoon in de "Firmware" dir zetten. Bovendien moet je in de STBTool op DOWNLOAD klikken en niet op UPLOAD. Dat via USB ga ik eens proberen. Desaltniettemin moet het serieel ook werken hé. Via STB Tool heb ik idd download geklikt zodat de receiver zijn data upload naar de pc. Dat verschijnt ook even op het display van de Arion. De com poort is 1 en zou juist moeten zijn. Anders zou er geheel niets gebeuren en verschijnt er een foutmelding dat bv. com 2 niet in gebruik is. Ramses.
Gast Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 een melding dat niet de juiste com poort in gebruik is heb ik nooit gehad,maar wel zoals hier boven geschreven is.
DeBeek Geplaatst: 22 augustus 2006 Geplaatst: 22 augustus 2006 Je moet om de Database uit je tuner te halen het meest rechtse pijltje van STBTool gebruiken (upload), je krijgt dan ook een schermpje te zien waarin gevraagd wordt waar je het op wil slaan. Geef het een naam, klik op opslaan, zet je tuner uit ( Op de achterkant) en weer aan. Via USB kan je niet je database uit de tuner halen, alleen terugzetten kan op deze manier.
Gast Geplaatst: 25 augustus 2006 Geplaatst: 25 augustus 2006 Wel Ronald, op die manier heb ik het gedaan met errors bovenaan beschreven tot gevolg. Vreemde situatie. Misschien eens andere soft inzetten?
Gast Geplaatst: 25 augustus 2006 Geplaatst: 25 augustus 2006 Ondertussen via een andere PC geprobeerd en bingo! Blijkbaar ligt het aan mijn laptop die door het werk werd geconfigureerd want ik heb niets veranderd aan de kabel en werking. Bedankt allemaal ! Ramses
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen