Ga naar inhoud


Alle kastjes werkend op multikabel?


pgeersen

Aanbevolen berichten

Graag wilde ik gebruik maken van digitale kabel tv en de actie van film1 en sport1 2 maanden gratis op proef.Nu moet ik dus een startpakket kopen (9,95)en een digitale kabel ontvanger .Deze wil ik dus tweedehands kopen maar nu is de vraag:

1.kan ik elke digitale kabelontvanger gebruiken voor multikabel of is er verschil per kabel exploitant?

2.werkt de dreambox satelliet ontvanger ook op de kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Nee, de ontvanger moet een CI of Irdeto kaartlezer hebben en gecertificeerd zijn door de kabelmaatschappij.

 

Met een CI kan je de Alphacrypt CAM gebruiken, let echter op dat deze niet gecertificeerd is en dus niet bekend is hoelang (misschien wel voor eeuwig, misschien nog 2 weken) blijft werken.

 

Je komt 2dehands nogal eens Viaaccess ontvangers tegen, daar heb je weinig meer aan.

 

Nog een derde optie is een Dreambox voor kabel of Dbox2, in dat geval moet je software downloaden om Irdeto aan te kunnen. Deze optie is eigenlijk niet helemaal legaal omdat je zo geen Irdeto licentie hebt.

 

2. Nee, DVB-S is een ander systeem en niet compatible met DVB-C.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
2.werkt de dreambox satelliet ontvanger ook op de kabel?


Je zou een DM7025 kunnen nemen en 1 van de tuners vervangen in een DVB-C (zitten standaard 2 DVB-S ontvangers in)

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...