Ga naar inhoud

Belkin Wireless usb network Adapter vraag.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze adapter van een kennis gekregen, maar weet eigenlijk niet wat ik ermee kan doen!

Is deze om draadloos met een pc te verbinden en om op hotspots een verbinding te maken!Kunnen buitenstaanders ook op mijn pc komen of is het echt alleen maar om op andere pc's met een zg accespoint te komen.

Klink misschien als een simpele vraag maar ik heb totaal geen verstand van draadloze netwerken!

post-7263-1318258794,7108_thumb.jpg

Geplaatst:

Even gekeken op Belkin:

Wireless G USB Network Adapter

Part # F5D7050

The Wireless G USB Network Adapter easily connects your USB-equipped desktop or notebook computer to your wireless network for Internet and file sharing. Desktop users can now join the network with the ease of a USB plug-in, without opening their PC cases; laptop users can enjoy the benefits of staying mobile-while connected to the Internet.

Advantages

• Adds 802.11g wireless capabilities to desktop and laptop computers, for faster wireless networking available for home or office

• Fits any standard 1.0, 1.1 and 2.0 USB slot

• Provides 3 times the wireless range of 802.11a adapters

• Offers backward-compatibility with all 802.11b network devices

• Features wireless 64- and 128-bit WEP Encryption

• Keeps notebook batteries running longer with advanced, low-power consumption chipset

• Works with Windows ® 98 SE, Me, 2000 and XP

• Comes with Belkin Lifetime Warranty and free 24-hour technical support

Via de WEP encryption hou je buitenstaanders ook werkelijk buiten.

Geplaatst:

Ja , daar heb ik ook al gekeken.

Je wordt er door de installatie cd automatisch naar gelinkt!

Geplaatst:

Dan is het toch wel een beetje duidelijk?

Je kan hiermee je desktop of laptop "draadloos" maken voor een netwerk verbinding. Als je een modem hebt kan de belkin daarmee verbinding maken. Eigenlijk precies zoals je in je eerste post al zei.

Geplaatst:

Ja is bijna duidelijk.

Dus èen richting kan wel op een ander, maar een ander niet bij mij!

Geplaatst:

Jawel, als je geen beveiliging neemt heeft iedereen die in het bereik van de wifi zit een kans om binnen te komen. Echter met een WEP beveiling (soort Paswoord) kan je de boel beveiligen.

Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk. Zat aan mijn eigen bluetooth dongle te denken. Bedankt voor de opmerzaamheid. Bericht inmiddels aangepast.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen