Ga naar inhoud

[5000 PVR] Verbinding met pc - apparaat niet ingeschakeld?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb een Topfield 5000 PVR, gebruik Altair versie 1.250 (uit de Topfield Windows Applications) en een 10 meter lange USB kabel (2.0) om de verbinding tussen pc en TF tot stand te laten komen. Tot en met dinsdag lukte het me vrijwel probleemloos om de .rec-bestanden over te zetten. Sinds gisteren (woensdag) krijg ik de melding dat het apparaat wel geïnstalleerd is, máár niet ingeschakeld, of zoiets dergelijks. Er is een probleem dat "code 10" heet.

Opnieuw opstarten van PC of TF, opnieuw installeren van de TF Bulk software, usb-kabel losmaken, het helpt allemaal niet meer. Bij Windows apparaatbeheer staat er een geel rondje met zwart uitroepteken voor de TF. Ook het gebruik van andere usb-poorten heeft nog niet geholpen. Als ik de opnamenmap van de TF oproep met de afstandsbediening komt die gewoon snel in beeld. (Ik krijg ook géén meldingen dat de TF de bestanden moet controleren, of zoiets dergelijks.) Zowel pc als TF lijken apart van elkaar prima te functioneren.

Iemand die weet wat ik moet doen? Ik heb namelijk nog circa 200 GB aan opnamen op de TF staan die ik bijna allemaal nog op DVD wil zetten. Ik ben dan ook nog niet van plan om de TF te formateren en fabrieksinstellingen te doen, als het niet strikt noodzakelijk is.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Geplaatst:
Citaat:
Bij Windows apparaatbeheer staat er een geel rondje met zwart uitroepteken voor de TF

Dit is een conflict met een of ander apparaat op je pc, niks nieuws bijgezet of weggehaald?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik heb van de week een usb2 enhanced "nog iets" weggehaald uit het lijstje en direct opnieuw geïnstalleerd, maar daarna deed de overdracht het nog gewoon als vanouds.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Geplaatst:

Deed het nog zonder reboot, en nu later na een reboot niet meer? dan is er iets meer gebeurt door de reboot.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik zou je PC of anders je Topfield even verplaatsen en het met een korte USB-kabel proberen. Ik heb in het begin ook heel veel rare problemen gehad met een iets te lange kabel.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:
Citaat:
Deed het nog zonder reboot, en nu later na een reboot niet meer? dan is er iets meer gebeurt door de reboot.

Een herstelpunt terugzetten, kan dat gewoon? En zou dat dan helpen?

Papa & Mama †

Geplaatst:

@ mrbeegee : ik had de laatste tijd eigenlijk geen noemenswaardige problemen meer met mijn 10 m kabel. Ik zal mijn TF anders wel weer eens naast de pc zetten.

@ oldebroek : dat topic ken ik (maar wel bedankt voor de link).

Papa & Mama †

Geplaatst:

Helaas weet ik niet meer op welke dag ik mijn usb2 verbinding verwijderde en opnieuw installeerde. Ik weet dus ook niet welk herstelpunt ik nodig heb. (Heb van te voren niet zelf een punt aangemaakt. Er werd wel automatisch een punt aangemaakt.)

Iemand enig idee hoe je kunt zien welk punt je nodig hebt?

Wat verandert er eigenlijk aan je systeem als je een punt terugzet?

Papa & Mama †

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen