Ga naar inhoud


Regionale omroepen op de satelliet !!


Joh@n

Aanbevolen berichten

Op dit moment kijk ik er positief tegenaan. Astra wil juist alleen de Nederlandse/Vlaamse markt op de Astra 3 hebben, puur om de Astra 1 te 'ontluchten', anders gezegd; de grote europese satelliet providers meer ruimte te bieden.

 

Je kunt het zien dat Astra ons weg wil werken. Maar zolang er een goede/goedkope technische oplossing voorhandig is zie ik geen probleem. (de speciale LNB, en de ondersteuning van goedgekeurde ontvangers)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Wie zegt dat de Themazenders van de Publieke Omroep op de satelliet komen? De Publieke Omroep zegt van niet op eigen navraag. Het kost te veel geld. Zij hebben er geen geld voor. Via de kabel wordt het door de Vecai betaald. Dus alleen als Canaal Digitaal Nederland het er opzet dan komen zij erop. Aangezien de potentiele groep afnemers veel kleiner is dan alle kabelklanten, zal dan het maandelijkse bedrag aan abonnementskosten ook veel hoger liggen.


Dit klopt ook niet wat je hier zegt. Het aantal klanten van Canal Digitaal ligt rond de 1 miljoen. Onlangs maakte de onderzoeksbureauen Interview-TSS en SKO bekend dat er 1,85 miljoen digitale houshoudens in Nederland zijn. Als je daar het miljoen digitale huishoudens van Canal Digitaal vanaf trekt dan hou je nog 850.000 digitale huishoudens over. Deze moet je verdelen over DVB-C, DVB-S en IPTV waar natuurlijk wel de digitale kabel de meeste huishoudens van heeft.

ALs je bijvoorbeeld kijkt naar het klantenbestand van Chellomedia's betaaltelevisiezenders Film en Sport dan zie je dat de meeste abonnees kijken via digitale satellietontvangst. Dus geloof me dat ze heel erg hard bezig zijn, en dat hoeft nog niet eens CDS te zijn maar kan bijvoorbeeld ook Astra zijn, op digitale themakanalen het belang duidelijk te maken van verspreiding van de zenders via de satelliet. En daar heb je op Astra 1 budgetair gezien weinig tot geen mogelijkheden voor maar die kansen liggen er op Astra 3 zeker wel.

Ik begrijp ook "het gezeur" over CDS goedgekeurde ontvangers niet. Bij hen heb je tenminste nog de mogelijkheid om een andere ontvanger te kunnen gebruiken. Ik ken kabelexploitanten waarbij je deze keuzevrijheid niet hebt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas satwachter.. Jij neemt klakkeloos over wat CDS schrijft. Die bestempelen iedereen die een schotel heeft maar voor het gemak als klant. Hun daadwerkelijke aantal klanten zal rond de 700.000 liggen. Laatst is er nog een onderzoek geweest en daar kwam uit dat er meer mensen digitaal via de kabel kijken dan via de schotel. Ook je verhaal over de chellomedia zenders is gewoon ONZIN (waar haal je dit vandaan?) Juist de meeste abonnees kijken nou juist via de kabel. En kun je ze dat kwalijk nemen? (12 zenders ipv 3)

 

@john1985, Dat jij deze ontwikkeling positief vindt is jouw keus. Ook ik vindt het positief dat de regiozenders beschikbaar komen maar niet op zo'n kromme manier. In dat bullshit marketing praatje halen ze tevens aan dat Dish/DirecTV ook gebruik maakt van div. satelliet posities voor hun klanten, en dat klopt ook wel. Alleen er wordt niet bij verteld dat er simpelweg uitgeweken wordt omdat zo'n satelliet ook echt helemaal volzit met hun eigen signalen (vaak locals) Die moeten dus wel uitwijken. Ook wordt daar alles gesubsideerd. Van het omwisselen van de schotel, ontvangers tot het plaatsen van de gehele installatie. Bij CDS doen ze al moeilijk over een simpele Duo-LNBF.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook je verhaal over de chellomedia zenders is gewoon ONZIN (waar haal je dit vandaan?) Juist de meeste abonnees kijken nou juist via de kabel. En kun je ze dat kwalijk nemen? (12 zenders ipv 3)


Jij mag dat onzin vinden. Geen probleem mee. Maar ik, en anderen die dat kunnen weten, vinden het geen onzin.

Maar daar gaat dit onderwerp niet over. Wellicht dat de aangekondigde bijvoeging van 23,5 graden oost wel gaat betekenen dat er zoveel ruimte is dat men via de satelliet ook alle Chellomedia zenders kan doorgeven.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij met de uitbreiding van het aanbod met 9 nieuwe regionale zenders.

Dit maakt voor een hoop mensen de satelliet aantrekkelijker als keuze van

TV-ontvangst.

 

Jammer dat Flevoland, Utrecht en West ontbreken.

Deze zal ik dan via DVB-T moeten gaan bekijken.

 

De toekomstige uitbreiding naar 23 oost vind ik geen probleem.

Zelf vind ik het de investering in b.v. een nieuwe LNB wel waard.

 

Al met al heb ik waardering voor de genomen iniatieven.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Op de website van Astra zijn bij de kaarten met footprints van de 1D al kaarten verschenen van de ontvangstmogelijkheden met de genoemde Duo-Lnb.


Dat staat er al een paar maanden op, ver voor deze discussie in het leven werd geroepen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat staat er al een paar maanden op, ver voor deze discussie in het leven werd geroepen.

 

 

Nooit echt nagekeken, nu pas gezien naar aanleiding van een ander topic.

 

Het plan bestaat dan blijkbaar al enige tijd.

 

Blijkbaar is het een tendens om op drukke posities plaats te maken of te houden voor de "grote" providers en de kleinere (kleinere taalgebieden) naar minder populaire bestemmingen te verwijzen.

 

Czech- en Slovak-link (aanwezig indertijd op Astra 2), zijn zo ook op 23,5 Oost belandt om plaats te maken voor de Engelse zenders.

 

Ik zie alles liever op één sat, maar als het aanbod groter wordt, kan je daar denk ik niets op tegen hebben.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

simulcast = gelijktijdig uitzenden

 

Simulcast is a contraction of "simultaneous broadcast",

and refers to programs or events broadcast across more than one medium.

In dit geval over 2 satelieten.

 

 

Bron Wikipedia

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dankjewel Paullo en Leo1949

trouwens bij mij staat de transponder 11479 V in de lijst

maar hij heeft nog geen signaal!

Die gaan ze denk ik volgende week wel aanzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
misschien domme vraag maar wat betekent dit:?
De regionale omroepen zullen voorlopig simulcast via de Astra 1 en Astra 1D gaan uitzenden. Wat is simulcast? testen?


de term wordt ook toegepast door ORF2 bijv. wanneer ze op ORF2E het nieuws met gebarentolk uitzenden en ik geloof dat de term ook wordt gebruikt bij meertalige uitzending.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...