MySat Geplaatst: 26 augustus 2006 Geplaatst: 26 augustus 2006 Wat is het probleem: Alles werkt als een speer op 1 ding na: via PSTN lokaal met Belgacom bellen (ik kan wel daarop gebeld worden). Indien ik de installatie exact hetzelfde ga en de SPA3000 uitschakel d.m.v. stekker eruit, kan ik prima Belgacom gebruiken. Indien ik de SPA3000 aan heb, en met bijvoorbeeld een 9 geforceerd naar Belgacom schakel, hoor ik ook verschil in kiestoon, echter ik krijg geen reactie met het nummer dat ik draai, terwijl datzelfde nummer wel reageert indien de SPA uitstaat. Mijn voorlopige conclusie: - HW matig is alles prima echter in de configuratie zit iets niet goed. - DIt kan mogelijk liggen aan de gebruikte tonen waarmee de SPA3000 belt indien ie connecteert naar de landlijn (of worden de tonen uit het toestel gebruikt ???) (Ik gebruik nederlandse lijn-settings voor de SPA zoals je die overal vindt op het internet) Het gekke is dat ik zeer weinig berichten tegenkom van dit probleem otw de rest van de wereld heeft dit blijkbaar niet. Voor degene die het nog niet begrepen hadden.... De HW staat dus in Belgie Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Gast Geplaatst: 26 augustus 2006 Geplaatst: 26 augustus 2006 Citaat: Wat is het probleem: Alles werkt als een speer op 1 ding na: via PSTN lokaal met Belgacom bellen (ik kan wel daarop gebeld worden). Indien ik de installatie exact hetzelfde ga en de SPA3000 uitschakel d.m.v. stekker eruit, kan ik prima Belgacom gebruiken. Indien ik de SPA3000 aan heb, en met bijvoorbeeld een 9 geforceerd naar Belgacom schakel, hoor ik ook verschil in kiestoon, echter ik krijg geen reactie met het nummer dat ik draai, terwijl datzelfde nummer wel reageert indien de SPA uitstaat. Mijn voorlopige conclusie: - HW matig is alles prima echter in de configuratie zit iets niet goed. - DIt kan mogelijk liggen aan de gebruikte tonen waarmee de SPA3000 belt indien ie connecteert naar de landlijn (of worden de tonen uit het toestel gebruikt ???) (Ik gebruik nederlandse lijn-settings voor de SPA zoals je die overal vindt op het internet) Het gekke is dat ik zeer weinig berichten tegenkom van dit probleem otw de rest van de wereld heeft dit blijkbaar niet. Voor degene die het nog niet begrepen hadden.... De HW staat dus in Belgie Laat je dialplan eens zien !
MySat Geplaatst: 31 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2006 Citaat: Citaat: Wat is het probleem: Alles werkt als een speer op 1 ding na: via PSTN lokaal met Belgacom bellen (ik kan wel daarop gebeld worden). Indien ik de installatie exact hetzelfde ga en de SPA3000 uitschakel d.m.v. stekker eruit, kan ik prima Belgacom gebruiken. Indien ik de SPA3000 aan heb, en met bijvoorbeeld een 9 geforceerd naar Belgacom schakel, hoor ik ook verschil in kiestoon, echter ik krijg geen reactie met het nummer dat ik draai, terwijl datzelfde nummer wel reageert indien de SPA uitstaat. Mijn voorlopige conclusie: - HW matig is alles prima echter in de configuratie zit iets niet goed. - DIt kan mogelijk liggen aan de gebruikte tonen waarmee de SPA3000 belt indien ie connecteert naar de landlijn (of worden de tonen uit het toestel gebruikt ???) (Ik gebruik nederlandse lijn-settings voor de SPA zoals je die overal vindt op het internet) Het gekke is dat ik zeer weinig berichten tegenkom van dit probleem otw de rest van de wereld heeft dit blijkbaar niet. Voor degene die het nog niet begrepen hadden.... De HW staat dus in Belgie Laat je dialplan eens zien ! Het probleem heb ik inmiddels gevonden..... Ik had usd prefered codec only in de PSTN tab aanstaan. Was uiteindelijk eenvoudig te vinden doordat Sipuramonitor toch aangaf dat er een call binnen kwam. Zoeken met Google en voila. Setting was veranderd nadat ik de echo probeerde te verminderen. Het ringt nu weer lekker in huis Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen