kweetnie Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Het heeft in veel gevallen ook te maken met geen legale licenties te maken. Een kennis van mij kreeg dus last van die "WGA-meldingen". De PC was ook enorm traag. Hij heeft toen via de Microsoft-site een legitieme licentie aangevraagt. Die heeft hij dan ook na een paar dagen, incl. een orginele cd met WinXP pro ontvangen. (Prijs= 134 euro). Via een Microsoft-site moest ik toen 'n stukje software downloaden en draaien en tevens die orginele regkey ingeven. Die software was toch echt een behoorlijk aantal files van het Windows systeem aan het bewerken. Maar in ieder geval was de pc na de gevraagde herstart een behoorlijk stuk sneller. Ik ben dit thuis meteen gaan uittesten met wat niet legale keys en verschillende Win cd's. En inderdaad; na de installatie en de eerste start neemt de pc meteen met internet (Microsoft) contact op en gaat gelijk de handrem erop! Nog steeds geen WGA meldingen. als je de netwerkkabel eruit laat tijdens de installatie, lijkt het goed te gaan. Maar na het eerste bezoek bij de Updatepagina, er wordt dan alleen versie 3.1 van de windows update engine opgehaald en geinstalleerd, is het weer raak..!!Weer de handrem erop. Ook de z.g.n. WGA-patch die momenteel in omloop is, helpt hier niet veel. Deze haalt alleen die waarschuwingen weg. Let op: dit zijn dus MIJN bevindingen die ik heb meegemaakt met illegale versies van Windows. Dus ik wil hier niet mee beweren dat IEDEREEN die hier last van heeft, een illegale Windows heeft. Het lijkt er in ieder geval op dat Microsoft veel meer bestanden op afstand "stiekem" bewerkt dan wat de WGA-patch aanpast. Gr. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Gast Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Citaat: Let op: dit zijn dus MIJN bevindingen die ik heb meegemaakt met illegale versies van Windows. Dus ik wil hier niet mee beweren dat IEDEREEN die hier last van heeft, een illegale Windows heeft. Inderdaad. Thuis op mijn laptop draait de officiele XP die werd meegeleverd. De laatste tijd heeeel langzaam. Op het werk zijn we naar een server over gestapt van een grotere zuster onderneming )12'000 man ongeveer en iedereen over op XP. Slaaaaaapppppp. Ik ben het nu aan het loggen. Mijn baas's laptop heeft 7minuten nodig om op te starten. Ik heb er 5 voor nodig. Nogmaals, als het werkelijk aan MS ligt vind ik het een grof schandaal. Al die updates zijn op lekken te dichten. Als ik een boot koop wil ik toch ook dat hij blijft drijven en geen plakkit erbij te hoeven nemen. Groet, JJk
kweetnie Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Toch heb ik hier 3x officiele licenties draaien, 2x home en 1x pro, en aan deze is absoluut niets te merken! Alle 3 zijn geheel bijgewerkt met de MS-updates. Toch vreemd allemaal........! Gr. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Penthe Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Citaat: Toch heb ik hier 3x officiele licenties draaien, 2x home en 1x pro, en aan deze is absoluut niets te merken! Alle 3 zijn geheel bijgewerkt met de MS-updates. Toch vreemd allemaal........! Gr. Ik werk op hoofdkantoor oami eu patenten dus en daar zijn de licenties natuurlijk legaal want M$ zelf vraagt bij ons de patenten aan, maar het is duidelijk merkbaar langzamer, en deze pc heeft ook een orginele licentie en bevat zelfde probleem, misschien heb je die updates wel niet gehad ofzo?
Gast Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Daarom ben ik begonnen met het opschrijven van de log-on tijden. Het duurt een 30-45 seconden voordat ik mijn log-on scherm krijg en na het ingeven van paswoord nog eens 3 minuten voordat de laptop gebruiks klaar is. Toen ik op ons kantoor in Maleisië was gebruikte ik de laptop aldaar en die was minstens 2x sneller. Het spreekt voor zich dat we hier over officiële versies praten.
Con Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Op mijn werk moet ik zo'n 8 minuten wachten voordat ik kan gaan werken. Oké, hier is ook sprake van een Citrix server maar het is om te janken. Je hebt al gelijk geen zin meer in de dag. Thuis met xp gaat het redelijk goed. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
kweetnie Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Citaat: Citaat: Toch heb ik hier 3x officiele licenties draaien, 2x home en 1x pro, en aan deze is absoluut niets te merken! Alle 3 zijn geheel bijgewerkt met de MS-updates. Toch vreemd allemaal........! Gr. Ik werk op hoofdkantoor oami eu patenten dus en daar zijn de licenties natuurlijk legaal want M$ zelf vraagt bij ons de patenten aan, maar het is duidelijk merkbaar langzamer, en deze pc heeft ook een orginele licentie en bevat zelfde probleem, misschien heb je die updates wel niet gehad ofzo? Zoals ik al schreef: helemaal bijgewerkt! Er is gewoon iets raars aan de hand. Microsoft is gewoon selectief iets aan 't testen. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Penthe Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Citaat: Zoals ik al schreef: helemaal bijgewerkt! Er is gewoon iets raars aan de hand. Microsoft is gewoon selectief iets aan 't testen. Met die updates bedoel ik natuurlijk een bepaalde update die misschien niet iedereen mee krijgt, maar dat maakt niet uit de IT sectie spit sinds vandaag de add and remove software sectie door want daar verschijnen deze updates ook, als de juiste zijn gevonden kunnen die via de exchange server van alle werk pc´s verwijderd worden, en bij ons is dat niet zo handig allemaal er zijn meer dan 10.000 winxp pro pc´s aanwezig en die dan moeten allemaal aanstaan om een downgrade te doen, heb nog niet het benodigde emailtje gehad van laat de pc aan staan dus zal ook wel niet zo´n gemakkelijke zoek partij zijn die updates eruit te halen, en velen zijn op vakantie dus moeten die gasten van IT elk intern kantoor persoonlijk bezoeken en de bewuste pc´s aanzetten en dat is een rampenwerkje want door een gang op kantoor kan ik rustig de fiets pakken zo groot allemaal. Maar M$ selectief testen? lijkt me stug hoor. Het zal meer 1 van de zovele foutjes zijn zoals gewoonlijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen