Ga naar inhoud

extern ip nummer klonen en sim kaart klonen

Terror

Aanbevolen berichten

Hallo,

!! Ik begrijp dat mijn vragen natuurlijk niet helemaal legaal zijn en het is absoluut niet mijn intentie om dit te gaan doen !!

1) Is het mogelijk om bepaalde sites te bezoeken onder iemand anders z'n IP adres?

Zo ja, is dit eenvoudig of heeft iemand de wel kennis van zaken nodig?

Wil iemand mij dit uitleggen hoe? (eventueel via PM)

2) is het mogelijk om een gsm sim kaart te kopieeren of op een andere manier te bellen op iemand anders zijn kosten?

Uitleg waarom ik dit vraag:

Een vriend van mij wordt op zijn werk ervan beschuldigd dat hij met een simkaart van zijn werk en met zijn ip adres van thuis bepaalde X-rated sites heeft bezocht.

Hij is zelf systeembeheerder bij dit bedrijf, en heeft de verantwoording over het innemen van Gsm telefoons, en andere computerapparatuur.

Zijn bedrijf wil hem er op deze manier van beschuldigen, en hem daarom te ontslaan.

Hij zegt zelf dat er ook bepaalde dagen zijn gebeld naar deze sites en met zijn ip adres terwijl hij niet eens thuis was maar juist op zijn werk, of ergens anders.

Hij is zelf heus slim genoeg om te weten dat ip adressen worden gelogd e.d.

p.s. Moderators, als ik dit niet had mogen vragen, mijn excuses hiervoor , en verwijder a.u.b. het bericht.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment loopt het onderzoek, het is beter om van het ergste uit te gaan, en ze zo een stap voor te zijn.

Ieder bewijs is te manipuleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een IP adres spoofen is vrij eenvoudig.

Je hebt daar complete toolkits voor en kennis van zaken is daarmee niet meer nodig.

Voor mensen die zich hiermee bezig houden heb ik maar 1 woord, walgelijk.

Maar het verhaal zo lezende kom ik op het idee dat hier geen gebruik is gemaakt van IP spoofing.

Het komt op mij over dat hier gebruik is gemaakt van een tunnel tussen die vriend en zijn werk.

Zo kan je vanuit huis de gekste dingen doen, waarbij het lijkt alsof het vanaf het werk adres gebeurd.

Als systeem beheerder heb je de mogenlijkheid om een encrypted tunnel naar je huis aan te leggen.

Dit soort systeem beheerders vernielen het vertrouwen van een werkgever in hun belangrijke systeembeheer.

Voor een extern bureau is dit gelukkig vrij eenvoudig te achterhalen en zo te bewijzen.

Ik neem aan dat de werkgever die weg ook heeft gevolgd, anders is het aanvragen van een ontslag vergunning vrij moeilijk.

Wat betreft de sim kaart.

Een vreemd verhaal, ware het niet dat je bij sommige telefonie providers een gekloonde kaart kan krijgen.

De zogenaamde partnerkaart en die is voor iemand in zo'n functie dus ook makkelijk aan te vragen.

Ik weet niet wat ik van deze toestand moet denken, maar het zaakje stinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ieder bewijs is te manipuleren

In dit geval moet je dan iemand hebben die wel heel erg goed is in dit soort zaken.
Als die vriend onschuldig is en uit het onderzoek kom de uitslag dat hij schuldig is, dan kan hij zelf ook een extern bureau inschakelen.
Die zien ook wel of er met de bewijzen is geknoeid.

Dit soort externe ervaringsdeskundigen worden steeds vaker ingezet om duistere zaken op te lossen.
Zowel door werkgevers als door werknemers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar het verhaal zo lezende kom ik op het idee dat hier geen gebruik is gemaakt van IP spoofing.
Het komt op mij over dat hier gebruik is gemaakt van een tunnel tussen die vriend en zijn werk.
Zo kan je vanuit huis de gekste dingen doen, waarbij het lijkt alsof het vanaf het werk adres gebeurd.
Als systeem beheerder heb je de mogenlijkheid om een encrypted tunnel naar je huis aan te leggen.

Ik weet niet wat ik van deze toestand moet denken, maar het zaakje stinkt.

De aanleiding dat hij is aangesproken, is dat er een rekening is ontstaan van ruim 350 euro op de simkaart.
De wergever "zegt" dat er onderzoek is gedaan (via vriendjes werd er gezegd) en dat ze er zo achter zijn gekomen dat die site was bezocht met zijn ip-adres.

Er was dus geen sprake van een encrypted tunnel (ik neem aan dat je een vpn bedoeld), en dat er vanuit het ipadres van het bedrijf de site werd bezocht.

Dat het zaakje stinkt is wel duidelijk.

De vakbond is ingeschakeld, maar de werksituatie is natuurlijk wel verstoord.

p.s. hij heeft alleen de bevoegdheid om de telefoons en sim in te nemen, niet om nieuwe of extra aan te vragen of iets dergelijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen