Gast Geplaatst: 28 augustus 2006 Geplaatst: 28 augustus 2006 Wie kan helpen? M'n philipsje is overleden! Van de ene op de andere dag geen display meer, voeding na gemeten en de tor bleek een short te hebben. Nieuwe tor erin en dan zou hij moeten spelen. (P4NB80FP-MBR) Het enige wat er gebeurde was 1 knal en ik ben weer terug bij af. De elcotjes 4.7 uF 50 Volt en de 0.47 uF 50 V en de 100 uF 100 volt had ik al vervangen. Nu weer even aan het meten geweest en het 33 ohm weerstandje die de tor aanstuurt is ook overleden. Wat te doen nieuwe tor er maar weer aan wagen of moet ik nog meer vervangen?
Steve Geplaatst: 29 augustus 2006 Geplaatst: 29 augustus 2006 zet een gloeilamp in serie tussen het netsnoer,zit er dan sluiting in dan knalt niet gelijk alles weer stuk 1214483-index.pdf
boarder Geplaatst: 29 augustus 2006 Geplaatst: 29 augustus 2006 Controleer ook de gelijkrichtdiodes, indien 1 defect allemaal vervangen. De aanstuurchip vervangen en best ook de optocoupler.
Gast Geplaatst: 2 september 2006 Geplaatst: 2 september 2006 Ga ik proberen, bedankt. Eerst ff een nieuw ic bestellen.
Gast Geplaatst: 5 september 2006 Geplaatst: 5 september 2006 De ic's zullen komende week binnen komen, ondertussen de oude verwijderd en zonder ic en zonder tor even de boel aangestoken. Over C 2121 meet ik zo'n 300 VDC en VCC is zo'n 23VDC, ik moet nog even met de scoop kijken of er geen rimpel op zit. Benieuwd of een nieuw ic en tor de boel weer doen ontbranden...zonder rookpluim.
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 Hij werkt weer! Gelijkrichtbrug vervangen, ic, serieweerstand die de tor aanstuurt en de tor zelf, en de bekende elco'tjes.
johan vermeer Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Hi Heb een gelijksoortig verhaal. Voedingstor wordt kokend heet toch blijft ontvanger dood. op de plug naar het moederboard staan een hoop spanningen. Als ik die plug eruit trek wordt de tor niet meer heet. Dit suggereert een sluiting in het moederboard.Maar waar?? grt JV Zo ook al eerder gemeld.. De schakeltor (sss4n60as) wordt na een tijdje kokend heet!! Dit verschijnsel verdwijnt als ik de plug met het moederboard los maak. Kortom het lijkt erop dat er in het moederboard een sluiting zit. Maar waar? heeft hier iemand ervaring mee? Voor de duidelijkheid. De chips links op het moederboard blijven koud.Zo te zien sturen die ook de display aan.Ook de lnb spanning is weg.Bij die grote weerstand vlakbij de hf tuner heeft wel 25 volt maar er loopt geen stroom want de weerstand heeft aan beidde kanten evenveel spanning. Zijn er crtieke elko's? iemand een suggestie? grt JV
boarder Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Ik zou de verschillende kringen op het moederbord ohms uitmeten en zo de kortsluiting proberen op te sporen. Schema van de voeding heeft eerder in dit forum gestaan. Succes, Boarder
johan vermeer Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 O.K Hoe bedoel je precies ÖHM's uitlezen. En wat voor waarden moet ik dan vinden.... Grt JV
Max8 Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Citaat: O.K Hoe bedoel je precies ÖHM's uitlezen. En wat voor waarden moet ik dan vinden.... Grt JV Hoi, Even met een multimeter de weerstand van iedere voedings aansluiting (+3.3, +5, +12, etz..) op het mainboard meten. En uitrekenen wat voor stroom hier dan zou kunnen lopen, B.V voor de 5V aansluiting: " 5 delen door de gemeten weerstand = te verwachten stroom" Als hierbij grote stromen uitkomen, zit het probleem in het betreffende circuit. Sucsess. Grtz, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen