Ga naar inhoud


.htacces redirect naar onderliggende directory


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het opzetten van webmail met IMP voor een site waar ik en enkele bekenden van mij mail opdraaien.

 

Echter op de manier waarop IMP (met het Horde framework) samenwerkt is het niet mogelijk deze mail in een hoofddirectory te zetten, het bleek ook onmogelijk om Apache als hoofddirectory naar de uiteindelijke directory waar de webmail staat te zetten.

 

Dus: Een redirect, en omdat een framredirect of een META refresh niet mijn favoriet is ben ik gewoon direct naar een .htaccess redirect gegaan. Maar, dit werkt niet als ik de hoofddirectory daarvan naar een onderliggende directory wil laten verwijzen. Alles komt dan natuurlijk in een loop terecht (zowel met status permanent als seeother).

 

Dit gebruikte ik:

 

Code:

 

Wat moet ik wèl gebruiken, of is dit met een .htaccess redirect gewoon niet mogelijk?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een virtualhost voor webmail ingesteld, deze verwijst naar /var/www/virtualhosts/webmail/htdocs, de directory 'horde3' is daar een subdirectory van net als 'imp'. Vanwege de manier waarop Horde/IMP werkt is het helaas niet mogelijk om één van deze mappen de hoofddirectory van een virtualhost te maken, althans ik heb dat geprobeert en toen werkte het niet.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je eerste virtual is ALTIJD de hoofddirectory! gewoon ip adres maken ofzo

 

daarna een EXTRA virtual naar de betreffende map laten kijken:

Woredt het zoiets (dus 2 virtual hosts aanmaken!)

 

 

Listen 80

 

NameVirtualHost 1.2.3.4

 

<VirtualHost 1.2.3.4>

ServerName 1.2.3.4

DocumentRoot "/var/www/"

</VirtualHost>

 

<VirtualHost 1.2.3.4>

ServerName webmail.domein.n;

DocumentRoot "var/www/virtualhosts/webmail"

</VirtualHost>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de directory waar de vhost in kijkt al aangepast naar /var/www/virtualhosts/webmail/horde3, maar dan krijg ik dus een mooie frameset met links en rechts een 404 error. Heb wel een foutje gemaakt zie ik, want imp is natuurlijk een subdir van /horde3.

 

Omdat het kennelijk dus niet mogelijk is Horde in een rootdir te zetten, mijn vraag hoe een htaccess redirect van een hoofddir naar een subdir kan.

 

Heb tot ik het antwoord vind overigens wel een workaround met een PHP-redirect hoor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...