Ga naar inhoud

actuator werkt maar half - neemt geen preselecties

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de actuator van de schotelantenne moeten vervangen. 2 draden aangesloten aan sensor-klemmen, 2 aan de motor-klemmen. Als ik op de positioner druk dan werkt alles wel, maar niet helemaal zoals het moet. Zolang je blijft drukken om de schotel naar rechts of links te bewegen moet de motor blijven werken. Deze slaat echter af na 1 à 2 seconden, zowel rechts als links. En dat op elke positie van de actuator. Ik heb zelfs al de lower-limit heringesteld; tevergeefs.

Een bepaalde positie van de schotel opslaan in de positioner lukt. Indien ik manueel wegdraai en op deze gemaakte preselectie duw, gebeurt er niets(de schotel keert dus niet terug hier naartoe).

Het enige dat ik zie is dat bij de nieuwe actuator geen massa-aansluiting is zoals bij de vorige. Aan de positioner is die wel aangesloten. Maar hieraan zal het wel moeilijk liggen.

Ik heb al op reset gedrukt bij de positioner; tevergeefs.

Geplaatst:

Heeft het probleem niet te maken met het type sensor in de actuator?

Er zijn actuatoren met een reed contactje als sensor. Deze heeft twee aansluitingen . Er er ook met een optische sensor. Deze heeft drie aansluitingen omdat deze spanning nodig heeft om te werken. Kijk eens in de gegevens van je actuator en positioner hoe je beide type sensoren aan moet sluiten.

Die massa aansluiting, bedoel je daarmee de verbinding met het huis van de actuator of kan dat de derde draad voor de sensor zijn ? Het kan dan zijn dat de oude actuator een optische sensor had en de nieuwe een reed contact. Waarschijnlijk kan je positioner wel met beide overweg maar dan moet het daarop waarschijnlijk anders aangesloten worden.

De reactie van de positioner duidt er op dat hij geen pulsen van de sensor krijgt.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen