Gast Geplaatst: 30 augustus 2006 Geplaatst: 30 augustus 2006 dag, LNB's kan je meestal 1à2cm verplaatsen op hun steun- dichter of verder topv de eigenlijke schotel. ik monteer meestal de LNB perfekt vertikaal uitgelijnd in de houder, maar welk nut heeft het als ik die enkele graden draai naar links of rechts? Wie wil me daar eens een goede uitleg voor geven?- ik sta gericht op de Astra 19,2° hartelijk dank bij voorbaat!
Unetwork Geplaatst: 30 augustus 2006 Geplaatst: 30 augustus 2006 deauville-san welkom hier! Dit heeft te maken met de polerisatie van de transponder. Zenders zenden in verticale of horizontale pol. uit. Om ietsjes bij te draaien kan je komen aan een beter signaal. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 30 augustus 2006 Geplaatst: 30 augustus 2006 Citaat: deauville-san welkom hier! Dit heeft te maken met de polerisatie van de transponder. Zenders zenden in verticale of horizontale pol. uit. Om ietsjes bij te draaien kan je komen aan een beter signaal. Het heeft toch ook met het brandpunt te maken van de satellieten? Omdat die in een "boog" hangen boven de evenaar moet je soms (vooral bij Astra-1) de LNB een beetje verdraaien...aan de signaalsterkte kan je dan een kleine verbetering zien.)
fr@ncis Geplaatst: 30 augustus 2006 Geplaatst: 30 augustus 2006 Citaat: moet je soms (vooral bij Astra-1) de LNB een beetje verdraaien. Niet vooral bij Astra1. Die hangt voor ons redelijk goed. Het is voornamelijk bij verder afgelegen satellieten dat het echt belangrijk wordt. Bij Astra1 zal je niet veel verbetering hebben, bij bvb Hispasat is het veel beter merkbaar.
Gast Geplaatst: 31 augustus 2006 Geplaatst: 31 augustus 2006 okee , bij deze ben ik weeral wat wijzer geworden.....het zit namelijk zo dat ik hier bij mij op me'n appartement een schotel heb steken van 60 cm om TV-Vlaanderen te ontvangen. Door het huurreglement is een ideale plaatsing op mijn plat dak hierboven ten strngste verboden- zodoende hangt ie nu signaaltjes op te vangen tussen een puntdak en 2 schoorsteenpijpen hier juist naast. Niet echt ideaal dus qua ontvangst en dat merk je dan ook aan het aantal kanalen die je kan bekijken. Vandaar die vraag om er toch nog iets meer uit te kunnen krijgen.... bedankt allemaal!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen