Gast Geplaatst: 1 september 2006 Geplaatst: 1 september 2006 Hallo, Ik heb voor het eerst de nieuwste firmware van Cobus erop gezet. Deze is echter in het spaans, als ik dit aanpas naar het NL en zet de Srong uit en weer aan dan staat hij weer in het spaans. De signaalsterkte van de schotel is voldoende maar toch kan ik geen zenders ontvangen ook al laat ik hem zoeken. De abonnementsgegevens zijn ook niet beschikbaar. Wat doe ik nu fout? Ik hoor wel. Groet Bert.
Gast Geplaatst: 1 september 2006 Geplaatst: 1 september 2006 Heb je wekl de nodige patches erop gezet zoals de seca 2 patch en de laaste emu patch en ook een kanalenlijst ?? maak de smartcard eens schoon met een gommetje de contacten uiteraard mischien ziet hij dan wel de smartcard.
Gast Geplaatst: 1 september 2006 Geplaatst: 1 september 2006 Cobus, Dat was inderdaad de (beginners) fout. Echter nu valt me op dat de kaart niet geupdate wordt terwijl ik wel voor een heel jaar betaald heb! De FTA kanalen ontvang ik wel. Heb de kaart vanmiddag nog geactiveerd via internet. Het updaten van de kaart op de receiver van mijn buurman lukt echter wel en dan kan ik maar weer een maand kijken. Vreemd niet? Ik hoor wel weer. Groet Bert.
Gast Geplaatst: 1 september 2006 Geplaatst: 1 september 2006 Zet even in het menu de emmblokker uit danm update hij wel de kaart.
Gast Geplaatst: 2 september 2006 Geplaatst: 2 september 2006 Cobus R, Heb ik inmiddels gedaan en de kaart is geupdate echter ik ontvang nu niet Ned 1,2,3 en SBS 6. De RTL zenders 4,5, en 7 wel. De signaalsterkte slaat "Groen" uit. Moet die EMM waar je het net over had weer teruggzet worden of kan ik deze gewoon laten staan? Voor wat de zenders betreft wat heb ik nu verkeerd gedaan? Ik hoor wel weer. Groet Bert.
Smurf Geplaatst: 2 september 2006 Geplaatst: 2 september 2006 je moet op de kanalen die je niet ziet even op +, b drukken dan pidscan doen en de 0100 kiezen dan zou je weer beeld moeten hebben Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 2 september 2006 Geplaatst: 2 september 2006 de emm blokker moet uit blijven anders heb je volgende maand weer geen update en zoals smurf beschreef doe dat eens dan heb je wel beeld.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Heren, Bedankt voor jullie reacties, heb nu inderdaad beeld maar niet stabiel. Kan ook niet sappen moet de nr´s apart indrukken. Met niet stabiel bedoel ik dat het beeld soms in zij geheel op zwart komt te staan. Weet iemand trouwens een oplossing dat alles in 1x werkt. Begin het een beetje zat te worden. Ik hoor wel weer. Groet Bert.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 doe eens + B en dan op 2 tot er Seca achter punt 2 staat.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Helaas, Dit baat ook niet. RTL4 valt soms weg. En zappen is niet mogelijk. Onderaan het scherm staat o.a. SECAM. Ik hoor wel weer voor suggesties. Bert.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Alles eens geprobeerd alles opnieuw erop te zetten en dan in een keer goed misschien lost dat het probleem op ?
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Hallo, Ik heb de originele software maar weer teruggezet en alles werkt. Maar als iemand nog adviezen heeft over software, patches, kanalenlijsten oid ik hoor het gaarne. Groet Bert.
Con Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Misschien moet de Emulator (menu 4 > 0) uitzetten, die wil wel eens roet in het eten gooien. Het gebeurd nogal eens dat de emulator instabiliteit veroorzaakt. Niet geschoten is altijd mis. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen