Ga naar inhoud


[Pioneer] Diverse firmware Dreadlock en Bobbejaans.1430/1530/1630/1730


dreadlock

Aanbevolen berichten

Jungle12 heeft leuke mogenlijkheden onder de 0-toets. Werkt prima met seca2 en 3 en is stabiel. Heb een dbrs210(=1530)

Met de Bobbejaans versies 5 en 6 kreeg ik rare kanalenlijsten(vreemde symbolen)Ook de pidscan werkte niet, zelfs als ik ze met de hand invoerde. Heb met lege eeprom, monoblock eeprom geprobeerd zonder succes.Iemand een idee?

MVGR,

Willem53

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 279
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jungle v12 geinstalleerd op de pioneer 1430. Alles werkt goed en snel. Lange tijd kon ik er geen goede software voor vinden vanwege problemen met de nieuwe seca 3 kaart.Ben blij dat ik in de ontvanger nieuw leven heb kunnen blazen. Blijft na 10 jaar nog steeds een mooi modelletje. Hopen dat in de volgende updateer nog eens een irdeto 2 emulator in komt te zitten. Zo,n jaar of 8 geleden kon je met dit ding nog echt veel ontvangen. Bedankt voor alle moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willem53
Jungle12 heeft leuke mogenlijkheden onder de 0-toets. Werkt prima met seca2 en 3 en is stabiel. Heb een dbrs210(=1530)
Met de Bobbejaans versies 5 en 6 kreeg ik rare kanalenlijsten(vreemde symbolen)Ook de pidscan werkte niet, zelfs als ik ze met de hand invoerde. Heb met lege eeprom, monoblock eeprom geprobeerd zonder succes.Iemand een idee?
MVGR,
Willem53





welke versie bedoel je ,,de nederlandse versie of die van jungle,,,want dan praat je over 2 verschillende versies ,Versie van mij is namelijk de revolution en zal anders werken als de jungle,,,bij mij versie zal ook irdt 2 open zijn met de juiste sleutels!!!!!!

Dreambox 800 HD SE V2

Dreambox 800 HD
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bobbejaans,

ik bedoelde jouw versies revolution 5 en 6. Wat ik nog niet geprobeerd heb is de eeprom na het programmeren nog een keer te wissen. Kan het zijn dat er verschil is tussen de verschillende versies 1530, bv 110, 210,1530 enz?

Ga het nog wel een keer proberen.

Bedankt zover,

Willem53

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, na lange tijd afwezig te zijn geweest wil ik mijn Pioneer DBR-S110NL met 1354-G board nieuw leven in blazen wie heeft voor mij de laatste update hierover? Werkend met de seca3 kaart.

 

Greetz doetiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bobdread,

nog een keer geprobeerd met jouw revolution (lege eprom, kanalen laten inlezen)maar kanalennamen staan er half op en de pidscan doet het alleen op de namen die #, " _ er zo uit zien. Het lijkt een geheugenprobleem. jungle12 heeft er geen last van. Heb je een oplossing?

Bij voorbaat dank,

MVGR,

Willem53

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het werkt als je in de FW je flash (alles) delete, dan van elke sateliet die je ontvangt 1 transponder scannen en opslaan.

Vervolgens de decoder met de afstansbediening uit en aan zetten (eprom maken) en dan je kanalenlijst erin.

 

edit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kanalenlijst niet te updaten met MES editor!!!!!

voor de kanalenlijst te updaten,gebruik daarvoor mediacom?????
dit haal ik eruit ,als ik de mhw bekijk ,,heb het zelf nog niet getest,
Bas bedankt voor je uitleg,,zullen meerdere mensen wat aan hebben!!!!!!!!


Jungle V12 firmware:
Met MESeditor kun je wel de kanalenlijst editten als je deze via de Jtag eruit haalt maar de aangepaste versie wordt niet goed geslikt door de decoder. Voorbeeld: Als kanaal 1 eerst Taquilla was en je deze vervangt door NED 1 dan krijg je beeld van NED 1 maar staat bij de naam van het kanaal nog steeds Taquilla.

Dat mediacom heb ik geprobeerd maar geeft bij mij steeds een foutmelding bij het uploaden van de kanalenlijst.

Enige optie was tot nu toe het handmatig editten van de kanalen. Dit is geen ramp want er zit een goede en uitgebreide kanaleneditor in de FW.

Voor de rest: Uitstekende firmware! Draait nu al een aantal weken probleemloos!

Groet,
Bas

Did you have your shock today?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegegeven, ik heb de laatste tijd veel gerotzooid? met mijn decoder en het volgende probleem is ontstaan. Nadat ik met MES de kanalenlijst heb uitgelezen (werkt goed en staat op de hdd), kan ik deze lijst niet openen in MES.

Na wat in de FW rondgeken te hebben bleek de DCW vol te zitten. Dit was onmogelijk dus een Reset DCW Buffer gedaan. Alles weer getest met MES maar zonder resultaat.

Daarna in de FW een Reset van de Flash en de EMU&RSA gedaan.

De in de FW ingebouwde Kanaallijst en EMU geladen (dit is niet in elke FW aanwezig). Met MES getest en alles werkte nu wel.

Nogmaals een Reset Flash gedaan omdat ik de ingebouwde kanaallijst niet kan gebruiken. Dan van elke sateliet die ik ontvang 1 transponder scannen en opslaan.

Vervolgens de decoder met de afstansbediening uit en aan zetten (eprom maken) en dan de kanalenlijst erin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

was zelf ook aan het testen met de ingebouwde kanalenlijst in de firmware en het volgende viel me op,,,firmware opnieuw geflasht ,daarna settings firmware geinstaleerd en allemaal rare letters ,kanalenlijst werkt niet,,,oplossing was ,om de firmware te laten scannen op alle kanalen, (c opslaan)Alles werkte weer ,,nu een gokje wagen en de kanalenlijst uit de firmware installeren,,en na mij verbazing nu werkte het wel,,

grtz bobbejaans

Dreambox 800 HD SE V2

Dreambox 800 HD
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens mij schrijft MES alleen de wijzigingen naar de decoder, of de decoder slaat alleen de wijzigingen op, een van de twee.

Als je dus ergens een foutje hebt zitten kan het lang blijven hangen zal ik maar zeggen. De decoder werkt wel maaaaar er is iets niet goed en dat merk je soms.

Ik dacht zo, laat nu even de meegeleverde Kanaallijst alles goed zetten dan zal mijn eigen lijst ook wel werken. Dit is natuurlijk wel simpel gedacht maar het heeft mij wel geholpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

bij scannen kreeg ik 15 zenders met correcte naam en 15 met rare tekens. Die laatste kon ik wel bekijken. Mijn idee is dat de kanalenlijsten verschillende opslag hebben(2000 en 4000 kanalen)waardoor je rare tekens krijgt.Dat zou met een goede eeprom te verhelpen moeten zijn. Is me nog niet gelukt.

W53

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...