Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb bij een discount supermarkt die ik niet mag noemen vorige week maandag een satellietsetje gekocht voor € 89,99. Daarbij zat een 57cm schotel. Omdat ze ook 80cm schotels voor € 9,99 kochten heb ik die gekocht en die geinstalleerd op mijn balkon, aan de muur van mijn woning. Alles werkt prima, alleen moet ik wel die schotel telkens verstellen als ik wil overschakelen van de Astra 1 naar de Astra 2 en vice versa.

Nu heb ik wel die 57cm schotel over en bij de discount supermarkt verkopen ze nog steeds losse LNB's en muurbeugels voor resp € 8,99 en € 5,99. Het is mijn idee om die te halen en dan die 2e schotel ook op mijn balkon te bevestigen (aan de buitenkant) en dan die schotel op de Astra 1 te richten terwijl de 80cm schotel op de Astra 2 staat gericht (ik heb die schotel voornamelijk gehaald om naar de BBC te kunnen kijken zonder afhankelijk te zijn van UPC).

Alleen ik heb maar één tuner, dus moet ik telkens de connector verwisselen.

Zou ik beide antennekabels aan elkaar kunnen verbinden en dan op de LNB ingang van de tuner kunnen aansluiten, of zou dit niet werken omdat er teweinig stroom beschikbaar is of erger tot een kortsluiting kunnen leiden?

En als dat niet mogelijk is, kun je ergens schakelaars kopen waarmee je kan switchen tussen beide schotels? Ik kon niks vinden op internet.

PS. Ik heb gezocht in de database en in het forum archief, maar ik kon alleen gevallen vinden waar mensen twee tuners op één schotel wilden aansluiten.

Geplaatst:

Dat kan met een switch (DiSEqC), kijk maar eens in de handleiding van je ontvanger, een 2 in 1 switch zal iets van 10 euro kosten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen