yank Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Hoi! Heb een ca. 20 jaar oude Miele (frontloader) en die wast nog steeds goed, echter bij het centrifugeren (ongeacht wasprogramma) komt er een krachtig geluid, dacht van de motor, en in 9 van de 10 keer vertikt die het om te versnellen en te centrifugeren. Heeft er iemand een tip voor ik de reperateur bel? merci..
D.Quijote Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Waarschijnlijk een lager probleem, kan eventueel ook de aandrijfriem zijn. Gewoon even openmaken aan de achterkant en kijken waar het geluid percies vandaan komt. ( pas op je vingers ) gr.D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Jan Ambers Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Bij die ouderdom vermoed ik ofwel motorlagers, of elektrisch remmen! Dit kan je testen door de riem eraf te doen en de motor snel met de hand te doen draaien, het moet geluidsloos zijn, ook met een paar vingers de rotor zachtjes draaien en ondertussen voelen aan de rotor of er extra "wrijving" en knarsen in zit... lagering Ook kan het zijn dat de wassnelheid wikkeling spanning krijgt terwijl de zwierwikkeling onder spanning komt... vb isolatiedefekt tussen wikkelingen ( indien de zwierwikkeling geen seriemotor is) dan heb je het "elektrisch remmen geluid" ander motor als je het zelf niet kan isoleren!
yank Geplaatst: 3 september 2006 Auteur Geplaatst: 3 september 2006 mooi! kan ik ff sjekke, bedankt voor de reacties!
Gast Geplaatst: 5 september 2006 Geplaatst: 5 september 2006 je kunt ook nog even rondkijken of vragen op het forum van klusidee.nl onder witgoed. suc6
mrleden1963 Geplaatst: 10 september 2006 Geplaatst: 10 september 2006 Hallo Yank Over welk type hebben we het hier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen