pch Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 ik heb het volgende probleem met mijn desktop: sinds kort heb ik deze niet meer via Wifi (USB-stick) aan mijn netwerk hangen maar met een ethernetkabel rechtstreeks aan mijn ADSL-modem/router. Sindsdien heb ik het probleem dat nadat ik op mijn desktop heb gewerkt en hem gewoon helemaal uitzet (ofwel door op de knop te drukken, dit kan met Windows-XP, of gewoon via start af te sluiten) hij spontaan na 5-15 minuten weer opstart en aangaat....Rara hoe kan dat? Ik dacht zelf iets van wake-on LAN of zoiets? Ik weet dat een vriend van mij in het bios eens gezocht heeft of mijn desktop daarop ingesteld kon worden i.v.m. een printopdracht van beneden van mijn laptop, maar hij kon toen niets vinden en de conclusie van hem was toen dat mijn desktop dat niet ondersteunt. Maat het gekke is dat ik dat met Wifi NOOIT had en nu bedraad ineens wel! Iemand een idee??? Gr. Paul.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 In het bios kijken of je daar de optie wake on lan kan uitzetten. Kijk ook eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart onder Energiebeheer of daar iets staat aangevinkt die de computer uit stand-by mag halen staat aangevinkt.
WPW Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 En als je de wifi kaart eruit haalt? of de wifi drivers de-installeerd? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Penthe Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 wakeup on lan is dus lan niet wifi(wan), ik krijg mijn pc´s niet wakker via wifi enkel via een utp lan verbinding. Hij zegt echter ook dat zijn verbinding per direct op modem is, dus maakt diezelfde modem zijn pc wakker en moet er ook naar het modem gekeken worden want het is vreemd dat het modem de pc weer op laat starten.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Ik dacht dat WAN stond voor "Wide Area Network" of bij de meeste mensen het Internet, LAN is "Local Area Network". ik denk dat je WAN en WLAN door elkaar haalt ? Verder weet ik niks over Wake-on-Lan dus ik zou niet kunnen zeggen of WOL mogelijk is met een WiFi kaartje.
Penthe Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Citaat: Ik dacht dat WAN stond voor "Wide Area Network" of bij de meeste mensen het Internet, LAN is "Local Area Network". ik denk dat je WAN en WLAN door elkaar haalt ? Verder weet ik niks over Wake-on-Lan dus ik zou niet kunnen zeggen of WOL mogelijk is met een WiFi kaartje. Ik haal niks doorelkaar en ook ik maak typos, ik bedoelde ook wireless lan dus wlan, goed opgemerkt van je trouwens want zag het niet eens met terug lezen, maar via wlan kun je geen wakeup geven dit kan enkel via lan.
Gast Geplaatst: 4 september 2006 Geplaatst: 4 september 2006 Ja, typo dat kan natuurlijk ook altijd gebeuren (heb ik ook veel last van want mijn cursor springt soms over het scherm als ik per ongeluk met mijn duim op het touchpad kom). Het enige dat ik weet over Wake-On-Lan is dat je het idd in de BIOS moet instellen en dat je dan nog iets moet doen (in Windows geloof ik) en om het dan te doen werken moet je nog een speciaal signaal naar de NIC sturen om het wakeup commando te geven. Lijkt me dus wel straf dat dit systeem dat allemaal heeft en daardoor opstart (maar je weet maar nooit he).
fr@ncis Geplaatst: 4 september 2006 Geplaatst: 4 september 2006 Kast opendoen en kijken of er een klein kabeltje van de netwerk-kaart naar het moederbord loopt. Dat is het WOL-kabeltje. Trek het eens los en kijk of hij het nog doet. Werkt natuurlijk niet als de netwerkkaart op het moederbord zit.
Thomas2000 Geplaatst: 4 september 2006 Geplaatst: 4 september 2006 En mocht ie onboard zijn kan je er een andere netwerkkaart in de pci zetten. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Penthe Geplaatst: 4 september 2006 Geplaatst: 4 september 2006 Citaat: En mocht ie onboard zijn kan je er een andere netwerkkaart in de pci zetten. Tja in princiepe kosten die netwerk kaartjes niets meer en als je wol kabeltje heerlijk in doosje laat zitten is dat opstart probleem ook gelijk ten einde. Volgens mij is dit goedkoper dan eindeloos gaan klooien.
exciter Geplaatst: 4 september 2006 Geplaatst: 4 september 2006 Citaat: Ja, typo dat kan natuurlijk ook altijd gebeuren (heb ik ook veel last van want mijn cursor springt soms over het scherm als ik per ongeluk met mijn duim op het touchpad kom). Het enige dat ik weet over Wake-On-Lan is dat je het idd in de BIOS moet instellen en dat je dan nog iets moet doen (in Windows geloof ik) en om het dan te doen werken moet je nog een speciaal signaal naar de NIC sturen om het wakeup commando te geven. Lijkt me dus wel straf dat dit systeem dat allemaal heeft en daardoor opstart (maar je weet maar nooit he). En toch was dit bij mij ooit ook het probleem met chello. Simpelweg Wake -on-lan uitzetten en nooit meer gebeurd. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
pch Geplaatst: 5 september 2006 Auteur Geplaatst: 5 september 2006 Het is gelukt! Zoals ik al zei was er in het bios niets aan of uit te zetten. Maar de tip om in de eigenschappen van de netwerkkaart te kijken was de gouden tip! Ik heb daar bij de geavanceerde eigenschappen iets bij wake-on LAN op "both" stond op "none" gezet en de computer ging na het uitzetten gisteravond niet meer aan toen ik in bed lag, dus het lijkt opgelost... Iedereen bedankt!!! Gr. Paul.
Gast Geplaatst: 5 september 2006 Geplaatst: 5 september 2006 Mooi ! en ander zet je toch gewoon de schakelaar achter op de voeding op 0 (als hij dan nog steeds aangaat dan moet je een bellen naar de "Gostbusters"
exciter Geplaatst: 5 september 2006 Geplaatst: 5 september 2006 Citaat: Mooi ! en ander zet je toch gewoon de schakelaar achter op de voeding op 0 (als hij dan nog steeds aangaat dan moet je een bellen naar de "Gostbusters" Hebben ze lang niet allemaal, hoor... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Penthe Geplaatst: 5 september 2006 Geplaatst: 5 september 2006 Citaat: Citaat: Mooi ! en ander zet je toch gewoon de schakelaar achter op de voeding op 0 (als hij dan nog steeds aangaat dan moet je een bellen naar de "Gostbusters" Hebben ze lang niet allemaal, hoor... en bestaan ook kleine stekkerblokjes met een aan/uit schakelaar, dus het is altijd wel mogelijk je pc geheel uit te zetten zonder aan stekkers te rukken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen