Ga naar inhoud

Omzetten rec-formaat van PVR naar MPEG2/4 op PC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Overal lees ik dat de opgenomen programma's/films te downloaden zijn van PVR naar de computer via USB. Tot zover klopt dit. Ik heb een Lemon 070 PVR 160 GB en gebuik hierbij de software IDL 7000 PC suite.

Ik kan de bestanden via USB op mijn PC zetten maar het (rec) formaat is door geen enkel software programma te lezen. Ik heb gelezen dat je dit om moet zetten naar MPEG2/4. Weet iemand met welk programma ik kan omcoderen ?

Geplaatst:

kan je ook zeggen wat voor formaat het is ??

bijv. de Dreamboxen gebruiken .TS (Transport Stream) en dat is een soort van MPEG (dacht ik) en kan je heel simpel met bijv. DVR-Studio bewerken en naar DVD branden (of zoals je hier kan lezen via allerlij andere programma's demuxen en weer samenvoegen in een MPEG1 of MPEG2 bestand).

Geplaatst:

bij het overzetten komt REC als format in beeld. Met de MS-verkenner zie ik in de kolom type 'bestand' staan. Ik zoek wel even verder naar het formaat omdat er recent een update van de firmware is geweest die het gebruik van de PVR sterk heeft verbeterd. Misschien is ook het formaat aangepast alllem moet ik nog een nieuwe film downloaden. Dank voor de suggestie van DVR-studio, is dit freeware software?

Geplaatst:

Nee, DVR-Studio is een commercieel pakket, maar als je hier zoek (vooral bij Dreambox) vindt je wel andere gratis opties (maar die duren wat langer).

je kan op de site van DVR studio ook eens kijken of je ontvanger wel ondersteund wordt (en eventueel een gratis probeer versie downloaden).

Geplaatst:

Bedankt, ga ik doen, je hoort nog van me, ook schaf ik waarschijnlijk de aston module aan en lever de mediaguard in.

Geplaatst:

Lemon staat in ieder geval bij de website van DVR Studio / DVR Studio Pro bij de ontvangers die ze ondersteunen. dus je kan eens kijken met de trail versie of het doet wat je wil dat het doet.

Citaat:
DVR-Studio Pro offers, based on DVR-Studio, integrated DVD authoring and burning and the additional possiblity to create DVD menus.

It takes only 2 clicks to create a DVD after the usual editing of a recording!

DVR-Studio Pro enables you to transfer records from harddisks of various satellite receiver models to your PC using transfer modules. You can either create appropriate file formats needed for a straight play-back on PC or for burning your recordings on a DVD directly.

ik dacht dat je met Pro dus meteen naar DVD kan branden en Menu's maken (maar als je bijv. al DVD Authoring software hebt kan je die ook gebruiken.

je kan ook gewoon laten omvormen naar een gewone (niet DVD compatibele) MPEG2 file (voor op de PC te kijken bijvoorbeeld).

Geplaatst:

Citaat:
Ik kan de bestanden via USB op mijn PC zetten maar het (rec) formaat is door geen enkel software programma te lezen

Google eens op "Mplayer", deze leest het wel en speelt het af op je pc en kijk eens in het Topfield forum (gebruik zoekfunctie) over hoe bestanden van het 'rec' formaat om te zetten naar andere formaten.

De Topfields werken namelijk ook met het 'rec' bestand.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen