Theo50 Geplaatst: 10 september 2006 Geplaatst: 10 september 2006 Ik stop gisteren mijn SanDisk mini cruzer 128MB even in de PC van mijn buurmam om een bestandje over te zetten en hij doet nu helemaal niets meer. De eerste keer dat ik de stick bij mijn buurman in zijn PC stopte zag je de bestanden nog wel staan, maar kan ze niet overzetten. Stick in andere poorten en vervolgens in de laptop van de buurman, maar doet helemaal niets meer. (led op achterkant brandt wel) Thuis gekomen weer in mijn twee PC's gestopt, ook hier niets meer. De PC ziet wel dat er een Stick inzit, maar kan niets meer uitlezen. Is er misschien met een foefje of speciaal programma nog leven in mijn geheugenstick te krijgen, of is het einde oefening en moet ik een nieuwe anschaffen?
Thomas2000 Geplaatst: 10 september 2006 Geplaatst: 10 september 2006 Lijkt op een fout in de FAT. Probeer het eens met een recovery tool en daarna formatteren. Mochten de gegevens niet belangrijk zijn, kan je direct formatteren. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Theo50 Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Geplaatst: 10 september 2006 Enig idee waar ik die recovery tool kan vinden? Gewoon formateren gaat niet in ieder geval.
Gast Geplaatst: 10 september 2006 Geplaatst: 10 september 2006 Meestal staat op de site van de fabrikant wel een tooltje en anders ff met Google zoeken op FAT + Recovery of Media recovery (zijn programmatjes genoeg voor). je hebt toch je USB device "ontkoppelt" voordat je het hebt losgetrokken he ?? dat deed ik vroeger ook niet, maar er bestaat (welliswaar een kleine) kans dat je door gewoon los te koppelen zonder het in windows eerst te doen (via hardware ontkoppelen ofzo) de stick beschadigd.
Theo50 Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Geplaatst: 10 september 2006 Ik heb "Data Doctor Recovery" en "PC Inspector Smart Recovery" de stick laten onderzoeken, maar de stick blijft zo dood als een pier. Mijn Buurman z'n PC draait met een illegale versie van Windows Vista, dus ik weet ook niet wat die allemaal heeft aangericht. Het is trouwens een nieuwe zelfbouw PC en weet natuurlijk ook niet of overal wel de juiste spanning op staat. Ik houd er na een middag zoeken en klooien dus maar mee op en haal wel een nieuwe. Evengoed bedankt voor de tips.
Ome Merde Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 boot eens in de veilige modus en probeer het ding dan eens te formateren. dit heb ik vaak gehad met een CF-reader via USB. Die gaf meteen een BSOD als ik hem probeerde te benaderen. in de veilige modus geen probleem (yup, usb-drivers worden gewoon geladen in de veilige modus). merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen