Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 Ik wil op mijn linux bak bestanden zoeken die groter zijn dan 10 mb bijvoorbeeld. Je kan dit doen met het commando find / -name ??? Wie weet het volledige commando???
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 eerst (als root, anders krijg je een hoop "access denied" foutmeldingen) "updatedb" en wachten tot het klaar is. dan gewoon : "locate filename bijv. Citaat: patrick@Pegasus:~$ locate sources.list /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.d /etc/apt/sources.list.save /etc/apt/sources.list~ /usr/share/doc/apt/examples/sources.list /usr/share/man/es/man5/sources.list.5.gz /usr/share/man/fr/man5/sources.list.5.gz /usr/share/man/man5/sources.list.5.gz
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 Hmm ik weet niet of dit is wat ik bedoel. Ik wil dus gewoon bestanden zoeken die groter zijn dan 10 of 20 of 100 MB. Of bijvoorbeeld alle bestanden die kleiner dan een bepaalde grote zijn. Ik geloof dat het dan zo uit ziet: find / -name * +10 Mb of zoiets. Ik weet het dus niet exact
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 U bevind zich in de map: [color:"red"]find .-size +10M[/color] Zoeken in een submap: [color:"red"]find /home/john/documents -size +10M [/color]
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 Ik volg het niet meer. Het commando = find Het teken / = vanaf de root -name = met de naam en dan de naam van het bestand En dan de groote van de bestanden <- en hier gaat het om
Gast Geplaatst: 11 september 2006 Geplaatst: 11 september 2006 find / -name <naam>-size +1048000c -exec ls -al {} \;
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen