Ga naar inhoud

HD via telenet in herfst 2007

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uitzendingen in HDTV

07/09/2006

Euro 1080 heeft akkoorden getekend met Telenet en BE-Tv om vanaf de lente 2007 in HD te gaan uitzenden.

De HD beelden zullen in Mpeg4 gecodeerd worden .

Een decoder zal steeds nodig zijn!

op dit ogenblik is er in belgie geen enkele zender die een eindregie heeft voor rechtstreekse uitzendingen in HD.

Bron: digitaaltvkijken

Geplaatst:

Is het nou lente of herfst? En komen ze dan met alleen HD1? Lekker boeiend zal het dan worden..

Ik ben benieuwd of Canal Digitaal/TV-Vlaanderen dan nog eerder zal zijn dan Telenet. Zeker als CDS/TVV dan National Geographic/Discovery HD kan aanbieden en als Telenet op dat moment alleen nog maar HD1 (of evt. andere zenders van euro1080.. waar ik mijn twijfels over heb) heeft, dan is het een gespeelde wedstrijd als je het mij vraagt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Citaat:
Uitzendingen in HDTV
op dit ogenblik is er in belgie geen enkele zender die een eindregie heeft voor rechtstreekse uitzendingen in HD.

Bron: digitaaltvkijken

Eh, EURO1080 zit in Lint en is dus Belgisch. Toch? En ze zenden al een aantal jarewn uit in HD. Is ook in Belgie te ontvangen (legaal). Dat het nog niet op een kabelnet zit wil niet zeggen dat er dus niet in HD in Belgie wordt uitgezonden. En ze zenden ook soms live uit. Ze hebben een heel mooi studio complex daar in Lint, samen met MTV en nog een paar kanalen.
Geplaatst:

Is niet officieel bevestigd door Telenet, BeTV of Euro1080, dus voorlopig even afwachten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen