Gast Geplaatst: 16 september 2006 Geplaatst: 16 september 2006 Ik zou graag willen weten welke coax kabel ik moet aanschaffen voor mijn sat.opstelling. Moet ik gaan voor 120 dB of 75 dB of ergens ertussen??
WPW Geplaatst: 16 september 2006 Geplaatst: 16 september 2006 Uit de beginners FAQ, de gebruikers van s4a lezen voor. Coax kabel specificaties gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 16 september 2006 Geplaatst: 16 september 2006 Ik had idd die topic al gezien, maar ik vond geen antwoord op mijn vraag. Ik snap niet wat het aantal dB inhoud. Is hoger beter of moet ik zo laag mogelijk in dB's zitten?
WPW Geplaatst: 16 september 2006 Geplaatst: 16 september 2006 Ah, wel de bovenste kabel is de beste (koka dus), die dB's geven aan hoeveel het signaal word afgezwakt over een afstand van 100 meter en op een bepaalde frequentie, in dit geval hoe lager dB hoe beter. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
grunnsat Geplaatst: 17 september 2006 Geplaatst: 17 september 2006 Het dB getal geeft in dit geval aan in welke mate een signaal verzwakt wordt. Bij kabels wordt gespecificeerd hoeveel zwakker een signaal wordt over 100m. Die verzwakking is echter afhankelijk van de frekwentie, hoe hoger de frekwentie hoe hoger de verzwakking of demping. Denk hierbij aan getallen van 35dB bij ca. 2000 MHz. In dit geval geldt dat lagere dB getallen beter zijn. Bij kabels wordt ook opgegeven hoe effectief de afscherming tegen stoorsignalen is. Hiervoor geldt hoe hoger het dB getal hoe beter. Denk hierbij aan getallen van 90dB.
grunnsat Geplaatst: 17 september 2006 Geplaatst: 17 september 2006 Is aangepast, moest natuurlijk verzwakking zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen