Ga naar inhoud

transponder toevoegen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ben vrij nieuw op het gebeid van Satelliet en heb sinds een week de Inverto IDL-7000PVR en ben alles een beetje aan het ontdekken.

Nu loop ik tegen een probleempje aan als ik een specifiek kanaal wil toevoegen. Via de optie GEAVANCEERD ZOEKEN moet dit mogelijk zijn.

Ik wil nl. graag de Engelse publieke/commerciele zenders toevoegen en deze vind ie niet bij een totaal scan, bijvoorbeeld ITV1 London op de Astra 2D.

De gegevens van dit kanaal vind ik op een site en die gegevens kan ik allemaal inkloppen (Satteliet: astra2d, Polarization: V(erticaal), Frequentie: 10.906, Symbolrate: 22000). Verder moet ik ergens nog ingeven het transpondernummer (=2054). In het geavanceerd zoeken menu staat onderop naast het blauwe vierkantje: Voeg transponder toe (dus blauwe knop op de AB). Als ik echter daar op druk zegt ie: de transponder bestaat al. En dat terwijl ik nog nergens dat heb ingevuld.

Kortom, waar kan ik die transponder toevoegen. Of denk ik helemaal in de verkeerder richting?

Alvast bedankt.

Groeten uit Groningen

Ronald

Geplaatst:

Gewoon FTA zenders scannen op Astra2. Daarmee krijg je betreffende zenders in je lijst. Anders via kanalen zoeken - Astra 2 selecteren, Transponder invoeren via ab, rest op standaard laten staan en de rode button intoetsen.

Menu - Instellingen - Kanalen zoeken - Satelliet zoeken. Met instellingen Astra 2 - Vrij en gaan.

Je kunt ook Eurobird 1 inscannen, krijg je er nog een paar bij. Let wel je krijgt ook dubbelingen in je zenderlijst.

Geplaatst:

Als ik alle kanelen (dus gecodeerd en vrije kanalen) scan (uitgebreid) dan zit ie er niet bij. Alleen FTA heb ik dus niet geprobeerd, zal ik nog even doen.

Punt is dus dat ik die transponder niet in kan geven....

Geplaatst:

Je hoeft niet de blauwe toets te gebruiken. Je kunt direct de tp invoeren (deze bestaat al namelijk in de lijst) bij tp via de ab. Dus vinkje, nummer toetsen (tp nummer) en na invoeren op vinkje toetsen. Daarna op rode button.

Je hebt wel andere zenders van de ASTRA 2?

Geplaatst:

Ja ik ontvang wel andere zenders van Astra2. Waar kan ik dan direct de tp invoeren? Bij geavanceerd zoeken zie ik die optie niet:-

Opties:

1 satelliet

2 Frequentie

3 Polarisatie

4 Symbolrate

5 Fec

6 PID's

10 kanalen

11 Terug

(7 tm 8 kan ik niet kiezen omdat dat PID's op automatisch staat)

Dus waar kan ik de tp ingeven?

Geplaatst:

Frequentie = (bijvoorbeeld) 12092

Polarisatie = H of V

Symbolrate = auto

Fec = Auto of selectie maken

PID = Auto of Handmatig

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik kom er nog niet helemaal uit, maar nu blijkt ook dat alles nog niet goed is uitgericht. Als dit gebeuurd is en ik kom er nog niet uit, dan laat ik wel even weer wat horen. Voor nu eerst bedankt voor je reaktie.

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen